Отидете към основна версия

28 961 44

Тествахме новото Peugeot 408 - един динамично изглеждащ фастбек с цена от 100 000 лв.

  • peugeot-
  • 408-
  • тест-
  • -
  • 308

В края на юни месец миналата година Peugeot показа изцяло нов модел, който получи индекса 408 в европейската гама на марката. Моделът е изцяло нов (да не се бърка със седана за Китай, който е със същия индекс), разработен е на платформата EMP2 и споделя много възли и агрегати с Peugeot 308, както и с неговия "братовчед" Citroen C5 X. Що се отнася до визията, още тогава ни беше трудно да определим какво “животно” точно е Peugeot 408. След първата ни среща вече можем да кажем, че това е лъвче с визия на тигър. Тази препратка съвсем не е случайна, тъй като подобно на всички нови “пежа”, така и това получава така наречения Tiger Face, а също така и някои други елементи за които ще споделим сега.

Екстериор

Тънките предни светлини, които опционално могат да бъдат матрични, са свързани с вертикални “зъби”, които играят ролята на дневни светлини и мигачи. Нещо съвсем познато в новото амплоа на Peugeot. Решетката е голяма с малки елементи в цвета на колата и огромна нова емблема над която откриваме и моделното название. Под основната радиаторна решетка има още една с място за рег. номер, а около нея са разположени и фалшиви отвори в които се вливат „тигровите зъби“.

Страничната линия…. Ще започнем с това, че Peugeot определят 408 като фастбек, но пък също така успешно се прицелват в клиентите търсещи хечбек от C сегмента, SUV и дори седан. За да стане още по-голяма кашата, колата комбинира елементи от последните, като например пластмасовите защити в долната част на броните, арките на калниците и праговете, които засилват SUV усещането, с крос-купе скосена задница и отварящата се пета врата заедно със стъклото. Ако това не ви е достатъчно, позицията на седене е по-ниска от тази на кросоувър, но по-висока от стандартен лек автомобил.

Авангардният стил от предната и страничната част продължава и отзад, където острите ръбове и преплитането на линии продължават, като заедно с това ни представят и „ноктите“ на тигъра, интегрирани и в задните стопове. Дифузьорът на бронята е огромен, а под него не откриваме никакви тръби на ауспусите, дори и при върховото GT Line оборудване. От Peugeot обръщат внимание и на така наречените „котешки уши“ или двата издадени елемента в двата края на багажника, които крият пантите на петата врата.

Интериор

Тук няма нищо изненадващо, класическото за марката разположение на волана и таблото присъства и в новото 408. Пред водача се намира 3D цифров дисплей с готини анимации, а в средата на таблото откриваме и новата i-Connect система, изобразяваща функциите си върху 10-инчов екран. Под него са разположени сензорни бутони за бърз достъп до конфигурируеми функции, а под тях има и няколко бързи физически бутона и „врътка“ за звука. Воланът е малък, а дигиталния кокпит е разположен максимално нагоре. Честно казано това е неудобно за по-високи водачи, тъй като намирането на правилна позиция в която да виждате дисплея, да не си удряте колената във волана и едновременно с това да не сте твърде далеч от педалите е трудно, но пък все пак постижимо.

Седалките са удобни и обгръщат добре дори и по-едрите хора, като при високите нива на оборудване може да доплатите за кожена тапицерия, електрическа настройка с памет, подгрев и масаж. Подгрев на волана, контрастен шев и по-меки повърхности на таблото също са резервирани за по-високите нива на оборудване, заедно с черен таван, амбиентно осветление и други. Централната конзола е висока, а в нея са интегрирани превключвателят за скоростите, място за безжично зареждане на смартфон, поставки за чашки и подлакътник с пространство за съхранение. С други думи салонът изглежда добре, но само във високите и респективно по-скъпи нива на оборудване.

Седалките отзад предлагат изключително много място за колената, дори при бутната по-назад предна седалка. Не същото можем да кажем за формата на тавана, която, заради скосяването му в задната част, може да е неудобна за хора над 1.90 метра, но това е разбираемо, поради специфичната форма на купето. Багажникът е с голям отвор и побира 536 литра при конвенционалната версия и 471 литра при плъг-ин хибрида.

Задвижване и технически характеристики

Към момента Peugeot 408 се предлага само с два двигателя, като това са 1.2-литровият бензинов двигател със 130 конски сили и 230 нютон метра въртящ момент и 1.6-литровия бензинов двигател, който работи съвместно с електромотор и 12.4кВтч батерия. При конфигурацията с включен електромотор има две мощностни версии - 180 конски сили или 225 конски сили. При всички версии, трансмисията е автоматична, а момента се предава през нея само на предните колела. В близко бъдеще очакваме така наречения „мек“ хибрид, както и изцяло електрическа версия, но на този етап 4х4 версия не се планира. Ние имахме възможност да тестваме и по-мощната хибридна версия, и базовата такава със 130 конски сили.

Започвайки с хибридната версия, според официалните данни може да изминете около 60 километра в изцяло електрически режим, но това зависи изключително много от начинът на шофиране и условията в които карате автомобила. Същото се отнася и за разхода, който според официалната информация е около 1.2 литра на 100 километра, а в реалност е около 5-6 литра на 100 километра, което всъщност не е зле за мощността с която разполагате.

За разлика от повечето френски автомобили, тук меката возия вече не е толкова мека и 408 предлага малко по-твърдо окачване, особено във версията с интересните 20-цолови джанти. Това, разбира се не означава, че сте лишени от комфорт, но все пак той е леко пренебрегнат за сметка на стабилността в завоите и по-малкото накланяне при шофиране по планински пътища. Колата се държи добре в завоите, въпреки просвета си от близо 19 сантиметра, а при превключване на режим Sport, воланът предлага доста по-прецизно управление.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.9 секунди и съдейки само по тази цифра, можем да заключим, че определено 408 не е рекордьор в това отношение. Подпомагането от електромотора се усеща при доускорение или изпреварване, но изобщо не очаквайте представяне като на суперавтомобил. Същото, но умножено по две, важи и за версията със 130 конски сили и трицилиндровия 1.2-литров двигател, която очаквано е още по-бавна и се нуждае от 10.4 секунди за спринта до 100км/ч.

Положителното и при двете версии е разтоварващата трансмисия с осем предавки, която позволява да поддържате ниски обороти, дори и при магистрално каране и то на ръба на ограничението. Това може да не влияе толкова положително на разхода, но пък има значение за шума в купето, където нито единият от двигателите не се чува. Единствено при по-високи скорости се усеща малко излишен аеродинамичен шум, особено при по-силен насрещен вятър.

Цена

Базовата версия като бялата кола, която виждате на снимките започва от 68 800 лева. Тя е снабдена с 1.2-литровия бензинов двигател и може да достигне до над 80 хиляди лева за модел с топ оборудване и същото задвижване. Хибридните модификации започват от 86 664 лева за версията с по-малко конски сили и завършват с цена от 98 518 лева за изпълнение GT при хибрида с 226 конски сили. Добавянето на екстри може да вдигне още цената и върхова модификация като сините коли от снимките без проблем минават границата от 100 хиляди лева.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 37 гласа.

Свързани новини