Last news in Fakti

2 Март, 2023 18:56 26 799 44

Тествахме новото Peugeot 408 - един динамично изглеждащ фастбек с цена от 100 000 лв.

  • peugeot-
  • 408-
  • тест-
  • -
  • 308
Тествахме новото Peugeot 408 - един динамично изглеждащ фастбек с цена от 100 000 лв. - 1

В края на юни месец миналата година Peugeot показа изцяло нов модел, който получи индекса 408 в европейската гама на марката. Моделът е изцяло нов (да не се бърка със седана за Китай, който е със същия индекс), разработен е на платформата EMP2 и споделя много възли и агрегати с Peugeot 308, както и с неговия "братовчед" Citroen C5 X. Що се отнася до визията, още тогава ни беше трудно да определим какво “животно” точно е Peugeot 408. След първата ни среща вече можем да кажем, че това е лъвче с визия на тигър. Тази препратка съвсем не е случайна, тъй като подобно на всички нови “пежа”, така и това получава така наречения Tiger Face, а също така и някои други елементи за които ще споделим сега.

Екстериор

Тънките предни светлини, които опционално могат да бъдат матрични, са свързани с вертикални “зъби”, които играят ролята на дневни светлини и мигачи. Нещо съвсем познато в новото амплоа на Peugeot. Решетката е голяма с малки елементи в цвета на колата и огромна нова емблема над която откриваме и моделното название. Под основната радиаторна решетка има още една с място за рег. номер, а около нея са разположени и фалшиви отвори в които се вливат „тигровите зъби“.

Страничната линия…. Ще започнем с това, че Peugeot определят 408 като фастбек, но пък също така успешно се прицелват в клиентите търсещи хечбек от C сегмента, SUV и дори седан. За да стане още по-голяма кашата, колата комбинира елементи от последните, като например пластмасовите защити в долната част на броните, арките на калниците и праговете, които засилват SUV усещането, с крос-купе скосена задница и отварящата се пета врата заедно със стъклото. Ако това не ви е достатъчно, позицията на седене е по-ниска от тази на кросоувър, но по-висока от стандартен лек автомобил.

Авангардният стил от предната и страничната част продължава и отзад, където острите ръбове и преплитането на линии продължават, като заедно с това ни представят и „ноктите“ на тигъра, интегрирани и в задните стопове. Дифузьорът на бронята е огромен, а под него не откриваме никакви тръби на ауспусите, дори и при върховото GT Line оборудване. От Peugeot обръщат внимание и на така наречените „котешки уши“ или двата издадени елемента в двата края на багажника, които крият пантите на петата врата.

Интериор

Тук няма нищо изненадващо, класическото за марката разположение на волана и таблото присъства и в новото 408. Пред водача се намира 3D цифров дисплей с готини анимации, а в средата на таблото откриваме и новата i-Connect система, изобразяваща функциите си върху 10-инчов екран. Под него са разположени сензорни бутони за бърз достъп до конфигурируеми функции, а под тях има и няколко бързи физически бутона и „врътка“ за звука. Воланът е малък, а дигиталния кокпит е разположен максимално нагоре. Честно казано това е неудобно за по-високи водачи, тъй като намирането на правилна позиция в която да виждате дисплея, да не си удряте колената във волана и едновременно с това да не сте твърде далеч от педалите е трудно, но пък все пак постижимо.

Седалките са удобни и обгръщат добре дори и по-едрите хора, като при високите нива на оборудване може да доплатите за кожена тапицерия, електрическа настройка с памет, подгрев и масаж. Подгрев на волана, контрастен шев и по-меки повърхности на таблото също са резервирани за по-високите нива на оборудване, заедно с черен таван, амбиентно осветление и други. Централната конзола е висока, а в нея са интегрирани превключвателят за скоростите, място за безжично зареждане на смартфон, поставки за чашки и подлакътник с пространство за съхранение. С други думи салонът изглежда добре, но само във високите и респективно по-скъпи нива на оборудване.

Седалките отзад предлагат изключително много място за колената, дори при бутната по-назад предна седалка. Не същото можем да кажем за формата на тавана, която, заради скосяването му в задната част, може да е неудобна за хора над 1.90 метра, но това е разбираемо, поради специфичната форма на купето. Багажникът е с голям отвор и побира 536 литра при конвенционалната версия и 471 литра при плъг-ин хибрида.

Задвижване и технически характеристики

Към момента Peugeot 408 се предлага само с два двигателя, като това са 1.2-литровият бензинов двигател със 130 конски сили и 230 нютон метра въртящ момент и 1.6-литровия бензинов двигател, който работи съвместно с електромотор и 12.4кВтч батерия. При конфигурацията с включен електромотор има две мощностни версии - 180 конски сили или 225 конски сили. При всички версии, трансмисията е автоматична, а момента се предава през нея само на предните колела. В близко бъдеще очакваме така наречения „мек“ хибрид, както и изцяло електрическа версия, но на този етап 4х4 версия не се планира. Ние имахме възможност да тестваме и по-мощната хибридна версия, и базовата такава със 130 конски сили.

Започвайки с хибридната версия, според официалните данни може да изминете около 60 километра в изцяло електрически режим, но това зависи изключително много от начинът на шофиране и условията в които карате автомобила. Същото се отнася и за разхода, който според официалната информация е около 1.2 литра на 100 километра, а в реалност е около 5-6 литра на 100 километра, което всъщност не е зле за мощността с която разполагате.

За разлика от повечето френски автомобили, тук меката возия вече не е толкова мека и 408 предлага малко по-твърдо окачване, особено във версията с интересните 20-цолови джанти. Това, разбира се не означава, че сте лишени от комфорт, но все пак той е леко пренебрегнат за сметка на стабилността в завоите и по-малкото накланяне при шофиране по планински пътища. Колата се държи добре в завоите, въпреки просвета си от близо 19 сантиметра, а при превключване на режим Sport, воланът предлага доста по-прецизно управление.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.9 секунди и съдейки само по тази цифра, можем да заключим, че определено 408 не е рекордьор в това отношение. Подпомагането от електромотора се усеща при доускорение или изпреварване, но изобщо не очаквайте представяне като на суперавтомобил. Същото, но умножено по две, важи и за версията със 130 конски сили и трицилиндровия 1.2-литров двигател, която очаквано е още по-бавна и се нуждае от 10.4 секунди за спринта до 100км/ч.

Положителното и при двете версии е разтоварващата трансмисия с осем предавки, която позволява да поддържате ниски обороти, дори и при магистрално каране и то на ръба на ограничението. Това може да не влияе толкова положително на разхода, но пък има значение за шума в купето, където нито единият от двигателите не се чува. Единствено при по-високи скорости се усеща малко излишен аеродинамичен шум, особено при по-силен насрещен вятър.

Цена

Базовата версия като бялата кола, която виждате на снимките започва от 68 800 лева. Тя е снабдена с 1.2-литровия бензинов двигател и може да достигне до над 80 хиляди лева за модел с топ оборудване и същото задвижване. Хибридните модификации започват от 86 664 лева за версията с по-малко конски сили и завършват с цена от 98 518 лева за изпълнение GT при хибрида с 226 конски сили. Добавянето на екстри може да вдигне още цената и върхова модификация като сините коли от снимките без проблем минават границата от 100 хиляди лева.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 37 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мерцедесаджия

    87 19 Отговор
    И след година две ще бъде спрян от производство ,защото интереса е нисък ! ...за 51 хил.€ има премиум среден клас коли Мерцедес и Бе ен ве пък и мазерати ,джагуар
  • 2 Дивото зове

    35 31 Отговор
    Като видях, че е с русенска регистрация и спрях да чета.

    Коментиран от #32, #33, #34, #35, #36, #37, #38

  • 3 Алексей

    99 5 Отговор
    Цената е шест цифрена, а двигателят е като за супер мини 208
  • 4 Кольо,

    86 26 Отговор
    Кви са тия цени бе, тук в България всичко е в пъти по скъпо...
    За пример като хранителните стоки,в Германия един продукт в български лева 3.99 при нас 8.99....
    Защо нямаме президент като Александър Лукашенко на Беларус, всички търгаши и спекуланти в затвора!!

    Коментиран от #28

  • 5 Така:

    60 12 Отговор
    Отвушън много грозно. Двигателите, под всякаква критика. Отвътре красиво и удобно. Съвет: Купете си луксозен мажиращ фотьойл за 8 хиляди лева и не се занимавайте с недомислици. Ще сте по-доволни. Къде, къде, по-доволни!

    Коментиран от #13

  • 6 Иво

    39 11 Отговор
    В дизайна виждам огромна прилика с Хонда Сивик.Франсетата изнагляват.
  • 7 теслю

    15 39 Отговор
    Аз съм тествал е такова електрическо чисто ново и не ми хареса реших да си оставя теслата.
    С теслата минавам 600км а с това само 200-300км да си го карат французите - оставям си теслата.

    Коментиран от #29

  • 8 Теодора

    8 58 Отговор
    Тесла и всичко останало това е истината няма какво да се лъжем !!!

    Коментиран от #22

  • 9 Цеко

    47 15 Отговор
    Новите пежа изглеждат добре, но остаряват много бързо като визия. А иначе са си таралясници, радост за сервизите.
  • 10 Брабус

    45 10 Отговор
    408 си е чист Москвич!
  • 11 Ром Бакарди

    47 11 Отговор
    Най хараби Пежеот дет сам шуфирал, беши модел 605 3,0 литра V6 бензин ръчка! Брате.... сядаш вав кожениа салон, широко, удобну, утваряш шибидаха, даваш първа, втора, трета-кулата сякаш излита. Тежка, масивна, матора ни са чува....напрау са дъ.р.в.и.ш ут кеф! Отдавна вече няма таквиз коли.

    Коментиран от #16

  • 12 Край

    38 11 Отговор
    пежо е минал етап от живота ми. правеха добри дизели за 306 и 406. след тях -нищо.
  • 13 Дачия фен

    16 3 Отговор

    До коментар #5 от "Така:":

    Аз виждам точно обратното! Отвън визията е супер,ноо вътре изглежда недодялано или по-точно издялано! Големият багажник с голямата врата също е плюс.
  • 14 емо 73 канар

    35 7 Отговор
    За 100К ще карам Е-класа на МЕРЦЕДЕС.
    Не, че в двора няма едно паркирано 306, ама 100к ?!?!?!?!
  • 15 Гост

    31 2 Отговор
    За тия пари, Ъпсурд!
  • 16 Така е

    12 6 Отговор

    До коментар #11 от "Ром Бакарди":

    Сиганите харесвате да се фукате с евтини кочини с кожен салон .
  • 17 ГруЮ

    20 23 Отговор
    Франсетата са най-добрите…в това да правят грозни коли. Направо са ненадминати. Направо се чудя- всичките им компании са с по 100-тина годишна история- как не се научиха да правят коли тези хора?

    Коментиран от #21

  • 18 Хахахах

    27 1 Отговор
    100к за Пежо
  • 19 Факт

    20 9 Отговор
    Страхотна кола.Топ технологиите струват пари това не ви е е классе с ел стъкла като екстра.
  • 20 Така е

    6 7 Отговор
    Дизайн много сходен с Тойота Краун 2022.
    Сега това е новата мода -по-висок, голям и с 5 врата.
    А със Сивик приликата не е голяма-той е нисък псевдоседан с 5 врата.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Да ама не

    13 2 Отговор

    До коментар #8 от "Теодора":

    Какво е това Тесла. В голямото село няма магазин за такива изделия. Къде ги продават или дават.
    Не се излагайте с нещо, което не може да се купи.
  • 23 Така е

    7 5 Отговор
    А как са копирали задните странични колони от Краун. Това е най-грозния елемент на Крауна, ама Пежо са го взели.
  • 24 Смех 😆🤡🤣

    13 10 Отговор
    Едва ли някой копира от жълтурите все едно Хюго Шмайсер да копира от колхозника Калашникоф
  • 25 Печен спецялист

    1 2 Отговор
    втора ръка - винаги, има мнение и много знай !
  • 26 Лекар

    4 5 Отговор
    Карам новото Пежо 206, ГТ варианта, същия двигател 130 коня като на 408, резачка е, колата вози супер.

    Само дето 208 е много по-леко от 408, тоест не виждам кой знае какво положителни разлики освен големина на колата, тоест пространство. Другото ми изглежда горе долу еднакво.

    Със сигурност 408 ще е доста по тромаво от 208, обаче цената е 20-30к нагоре.
  • 27 хъхъ

    21 3 Отговор
    100 хил. за Пежо, а ми сложили някакъв 1.2 литра двигател и даже няма AWD.
    За какво ми е тогава?
  • 28 Хаха

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Кольо,":

    и само той краде,,но и него ще го вкарат
  • 29 Ммм

    13 0 Отговор

    До коментар #7 от "теслю":

    Колкото и да се оглеждаш да я сменяш тая тесла, няма да намериш балък, на който да я продадеш-поне не и за пари. Та покарай още малко и плати едни сериозни пари за депонирането и.
  • 30 Електричка

    12 3 Отговор
    100 к за Пежо...как стигнахме до тук?
  • 31 Ужас безкрай

    9 4 Отговор
    Вчера я видях на пътя. Изглежда много добре. Е, можело е да сложат и по-голям двигател, но западняците не им пука. Повечето не знаят и не се интересуват, че капака се отваря и какво има под него.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Такъв

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дивото зове":

    Здравей
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Гост

    6 1 Отговор
    Може ли някой да ми обясни тази термодинамическа аномалия, която прочетох в сайт на фирма за термопомпи?
    Превръщането на консумираната електроенергия е 1:4 или 1:5. Изчисленията сочат, че за топлинна или за охладителна мощност от 4-5 kW изразходват 1 kW ток.
    Как така получената мощност е 4 дори 5 пъти по-голяма от вложената?

    Коментиран от #40

  • 40 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Каква връзка има това с Пежото? Има предостатъчно места, в които да прочетеш и да се ограмотиш сам. Термодинамична аномалия няма. Накратко термопомпата не топли самата тя, а взема топлина отвън и я вкарва в помещението. Проблемът е, че около и под нула градуса радиаторът на външното тяло обледенява и не може да се извършва топлообмен фреон-въздух и тогава това 1 ток към 4 топлина пада страшно много. Ако си в къща биеш една сонда и дърпаш вода с температура над 10 градуса и я пускаш във външното тяло (система вода-вода) и високият COP (1 към 3,4,5) се запазва

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    и как вода с 10 градуса ще ми стопли къщата до 20 градуса?
  • 42 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    значи всъщност не се превръща 1 квт ток в 4 квт топлина, а токът е само преносител, периферно устройство, спомагащо конвертирането на външна топлина, от друг източник с вътрешна. А те го рекламират сякаш са открили перпетуум мобиле. То така и парното ми доставя хиляди киловати топлина, но не гледам само помпата за вода 150 вт.
  • 43 Българин

    0 1 Отговор
    1.2 л. двигател ? ?Купих си 2019г. Рено клио комби с 1.5дизел за 24000лв. и става, а за тази кола 80000лв- само за купето, не се връзват цените.

    Коментиран от #44

  • 44 Мен

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Българин":

    Иди днес и пак пробвай да си купиш Клио или дори Дачия за 24 000 лева. После да напишеш колко струва днес 2023, а не преди 4 години.