Volkswagen може да се откаже от наскоро въведеното отново наименование GTX и най-накрая да накара името GTI да продължи да обозначава спортните версии, естествено този път електрическите такива. Германците могат да предпочетат славата на този индекс, макар той да е свързан основно с двигателите с вътрешно горене.
Миналия юни Volkswagen обяви в прессъобщение: „ В бъдеще всеки ID. ще има собствен модел GTX. Този индекс, който бе възроден през 2020 г., има за цел да обозначи спортните версии на ID.4 и ID.5, следователно трябваше да се превърне в еквивалент и след известната "значка" GTI в изцяло електрическата ера на марката.
Но немският производител явно е прарезгледал стратегията си в тази област. Сега става ясно, от високопоставени източници от компанията, цитирани от Autocar, че името GTI в крайна сметка ще продължи да съществува и че обозначението GTX скоро ще бъде премахнато от новата моделна гама на Volkswagen.
Инициалите GTI означават "Grand Touring Injection". Електрическите автомобили по дефиниция нямат система за впръскване, тъй като нямат двигател с вътрешно горене. Но въпреки това и именно заради популярността си акронимът GTI ще бъде запазен, защото в днешно време маркетингът има предимство пред значението. Така най-вероятно ще се окаже, че GTX е мъртъв.
Решението за замяна на това име с традиционното GTI вече е взето, твърди източникът от Volkswagen . Погледнато назад, този обрат всъщност не е изненада. Първите GTX от следващо поколение видяха бял свят, когато Херберт Дийс оглави както марката, така и Volkswagen Group.
Оттогава управлението на марката се върна към (тогава Ралф Брандстатер) Томас Шефер, а това на групата - към Оливър Блум. Последният обаче е и шеф на Porsche и това доведе до пристигането на пазара на Taycan Turbo , който е изцяло електрически автомобил, използващ за търговски цели емблематично име, чието значение също е неразривно свързано с двигателите с вътрешно горене.
Името GTX също има историческо значение за Volkswagen, тъй като обозначава спортния Scirocco през 80-те години на миналия век, но известността му е много ниска в сравнение с линията GTI, непрекъсната от 1976 година насам.
Тази стратегическа промяна в номенклатурата, ако бъде потвърдена, ще бъде част от текущия основен ремонт на плановете на Volkswagen за електрически превозни средства. По-специално, проектът за градски модел ID.2, роден от концепцията ID.Life, чийто дизайн е напълно преработен след представянето на прототипа, може най-накрая да се превърне в електрически Golf. И това може да бъде първият Volkswagen GTI, задвижван от батерии.
Но ако Golf GTI ie fudge ID.2 GTX , то тази кола ще бъде сравнително лека за електромобил, някъде между 1600 и 1700 кг. Дължината ѝ ще бъде около 4.25 м. Следователно Golf, чието сегашно поколение е с размери 4.40 м, ще стане много по-компактен. Тогава той ще канибализира ID.3 (4.25 м), чието бъдеще следователно също е под въпрос.
Официализирането на тези нови планове може да стане още след два дни, на 15 март 2023 г. по повод следващата годишна конференция на Volkswagen. "Ще представим автомобил, който не само ще даде конкретен поглед на нов електрически модел от марката Volkswagen, но ще представи също и новият дизайнерски език на нашите бъдещи модели ,” обеща шефът Томас Шефер.