Porshe се надява по-голямата част от продажбите на марката да са на електрически автомобили, но в никакъв случай не отписва традиционните коли с ДВГ. Новият главен изпълнителен директор на Porsche Оливър Блум остава силно ангажиран с разработването на усъвършенствани е-горива на марката и не вярва, че това е в конфликт с широките планове на Porsche за електрификация.
Докато наскоро говори пред медиите след публикуването на последните финансови резултати на компанията, Оливър Блум каза, че дебатът за синтетичните горива е „емоционален“ и отбеляза, че това е единственият начин за декарбонизиране на двигателя с вътрешно горене, но той стои твърдо зад оставането в експлоатация на модели с ДВГ.
„Можем да коригираме данъчната политика, за да направим синтетичните горива по-евтини... политиката трябва да подкрепя инвестициите, за да направи цените по-привлекателни“, каза още Блум. "Заслужава си. Не знам друга възможност за декарбонизиране на автомобили с двигател с вътрешно горене, но те определено трябва да останат."
Главният финансов директор на Porsche Лутц Мешке също подчерта значението на синтетичните горива и електрификацията по време на годишната пресконференция на марката. Той отбеляза, че Porsche все още планира по-голямата си част от продажбите на нови автомобили да бъдат съставени от изцяло електрически превозни средства, но и той не отписа колите с двигатели с вътрешно горене.
Според плановете на марката до 2030 година нещата трябва да започнат с изцяло електрическия Macan и ще бъдат последвани от електрическия 718, а след това изцяло електрическият Cayenne . Той също така потвърди съобщенията, че Porsche разработва нов електрически SUV, който да стои над Cayenne.
Въпреки че Porsche предвижда електрическите превозни средства да съставляват по-голямата част от продажбите на марката в бъдеще, компанията не желае да остави двигателя с вътрешно горене да умре.
„По отношение на автомобилите с ДВГ смятаме, че синтетичните горива могат да играят ключова роля - за големия брой съществуващи автомобили и нишови сегменти“, добави Мешке. „Сега най-важното е Европейската комисия да очертае възможността е-горивата да се използват в нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене - дори и след 2035 г.“
„Заедно с партньори изградихме пилотен завод за електронно гориво в Чили“, добави той. „Производството тече от декември. Този завод демонстрира, че електронните горива могат да се произвеждат в индустриален мащаб.
ще припомним, че чилийското съоръжение в момента е в пилотна фаза и е в състояние да произвежда 130 000 литра синтетично гориво всяка година. Проектът е разделен на три фази. Втората е Porsche да разшири мощностите и се очаква да произвежда 55 милиона литра годишно до средата на десетилетието, преди в крайна сметка да може да произвежда 550 милиона литра е-гориво годишно.