Американското подразделение на MINI проведе проучване сред жители на САЩ, за да разбере отношението им към електрическите автомобили. Както се оказа, има няколко причини, които спират потребителите да купуват електрически автомобил.
Основният фактор е високата цена. Малко повече от 44% от анкетираните не обмислят покупката на електромобил заради високата му цена. Също така 18% от участниците в проучването посочват, като възпиращ фактор, липсата на развита мрежа от обществени зарядни станции.
Ограничената гама електрически автомобили възпира около 15% от анкетираните въобще да си помислят за купуването на такива модели. Но, цената си остава основното нещо, което спира много хора да си купят електрическа кола.
Повечето потребители, а именно 58%, са готови да обмислят закупуване на електрически автомобил само ако цената му е подобна или дори по-ниска от тази на автомобил с класически двигател с вътрешно горене, твърдят експертите.