Отидете към основна версия

1 661 0

21 век дойде още през 1967-ма

  • toyota-
  • toyota 2000 gt-
  • 2000 gt

Винаги е впечатляващ фактът, когато някой или нещо успеят да изпреварят всички останали с няколко десетилетия. Когато става думи за автомобили пък единственото чувство, което е оправдано в пълна степен, е възхищението. Този път ще ви представим един от шедьоврите на азиатското автомобилостроене - Toyota 2000 GT. Уникалният спортист от Страната на изгряващото слънце е роден в далечната 67-ма година и напълно заслужено разбунва духовете.

2000 GT отразява подема на японската индустрия

Това е времето, в което самураите окончателно се отърсват от предрасъдъците си, насадени от миналото и се отварят широко за останалия свят. Последното пък проличава особено силно при возилата произвеждани от азиатците. Четириколесните получават все по-разчупен и атрактивен дизайн, насочен предимно към европейските и севрноамерикански потребители. Когато пък през 67-ма на Токийското изложение дебютира Toyota 2000 GT, всички са убедени, че пътят към върха е окончателно проправен.

Суперспортният японски автомобил събира погледите с изключителната си вън­шност. Каросерията, която всъщност е разработена от мозъчния тръст на Yamaha, на пръв поглед изглежда доста нестандартно, като по-завистливите конкуренти дори откриват “силна прилика” с популярния тогава Jaguar F-Type Coupe. Истината обаче е, че доста несиметричните компоненти на автомобила образуват перфектна хармония и придават на 2000 GT неповторима идентичност.

Под загадъчната външност се крият и впечатляващи технологии

Първият истински японски спортен автомобил е събрал в себе си решения, които по онова време могат да се съпоставят само с тези при най-добрите - Lotus, Porsche и Ferrari. Азиатската атлетка е оборудвана с редови шестцилиндров агрегат. Работният обем на сърцето е едва 1998 кубически сантиметра, но осигуряваната мощност е повече от впечатляваща. За онази епоха постижението от 156 конски сили при 6 500 об./мин. е считано от японците, а и от конкуренцията за впечатляващ успех. Пиковата стойност на въртящия момент - 180 Нм се достига при 5000 об./мин. 2000 GT дебютира и с четири дискови спирачки и независимо окачване на четирите колела. Задвижването, разбира се, както при класическите резачки от епохата, идва от задните колела. Монтирана е и петстепенна механична спортна скоростна кутия.

Интериорът на атлета предлага не по-малко лукс и комфорт. При “обзавеждането” на вътрешността конструкторите избират само качественото. По таблото и вратите откривате скъпо дърво, а коженият салон е на ниво. Информационните сим­воли са разположени в кръгли циферблати, украсени с хромирани орнаменти. Спортните седалки пък предлагат нужното удобство и усещане за пътуване с автомобил от подобен клас.

Возията на 2000 GT е точно такава, каквато се очаква от подобен звяр. Усещането е за чист спорт, воланът реагира уверено на командите на водача, а стабилността е на ниво. Спирачките пък захапват уверено и вдъхват сигурност. Максималната скорост, която може да изцедите от спортното возило е 210 км/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9.6 секунди, на което биха завидели и част от съвременните конкуренти.

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини