Последователно олекотената конструкция е от особено значение при автомобилите с електрическо задвижване, тъй като освен капацитета на батерията друг ограничаващ пробега фактор е теглото на автомобила. Колкото по-лек е той, толкова по-голям е пробегът. За да компенсира допълнителното тегло на електрическите компоненти, при своите автомобили BMW i залага на олекотената конструкция и иновативните материали.
Модулът Life на BMW i3 е изграден почти изцяло от карбонов композит – Carbon Fibre Reinforced Plastic или CFRP. Производството на този иновативен материал се извършва в джоинт венчър предприятие SGL Automotive Carbon Fibers (SGL ACF). Карбоновите нишки се създават с т.нар. прекурсор (термопластични текстилни влакна от полиакрилнитрил).
За тази цел всички елементи на нишката се отделят газообразно в сложен, многостепенен процес, за да се получи нишка от почти чист въглерод със стабилна графитна структура. Тя е с дебелина само 7 микрометра (0,007 мм) – за сравнение човешкият косъм има дебелина около 50 микрометра. За използването при автомобилите впоследствие около 50 000 от тези отделни нишки се комплектоват в т.нар. „rovings“ или „heavy tows“, след което се намотават за по-нататъшна обработка.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.