Отидете към основна версия

79 446 58

Как се разпознава удряна кола

  • съвети-
  • пакупка на автомобил

Покупката на употребяван автомобил винаги носи риск. Състоянието на возилото рядко отговаря на описанието на продавача. Една от най-сериозните опасности е да се попадне на удряна кола. От това често зависи как ще служи на новия си собственик, а може да повлияе на цената при препродажба. Съществуват няколко прости начина да се разбере дали продавачът лъже, или признава само за част от ремонтните работи и сериозността на проблема. Руското издание "Аргументи и факти" дава няколко полезни съвета в тази посока.

При възстановяване на отделен детайл боята рядко съвпада на 100% с фабричната. В резултат ремонтираният калник, например, е половин тон по-тъмен или по-светъл от останалата част на купето (горната снимка)

Оглежданият автомобил непременно трябва да бъде идеално чист. Дори минимален слой прах може да скрие недостатъците. Обясненията на продавача, че колата се ползва, не бива да се вземат под внимание.


Огледът под малък ъгъл от 10-20 градуса помага в откриването на вдлъбнатини. Често по ремонтираните участъци се забелязват вълни и дори "просълзила" боя или лак

Харесаната кола трябва да се оглежда на светло през деня или при добро изкуствено осветление. Така трудно се скриват разликите в тоновете на боята и нарушени повърхности.


Тази врата или е сваляна за пребоядисване, или е сменяна. За това говори разликата в процепите отгоре и отдолу. Извод: колата най-вероятно е удряна отзад

При съмнение сравнявайте еднакви места от двете страни на купето - отпред и отзад, отляво и отдясно. Ремонтираните участъци рядко са симетрични.


Разминаващи се щампи или декоративни елементи говорят за ремонт. В случая жлебът на вратата и калника не съвпада. По този критерий може да се провери цялата кола

Ако автомобилът е боядисван частично, разликата ще се забелязва по разминаванията в гланца, наличието на портокалов ефект на боята, дребните вдлъбнатини и прашинките в лака.


Толкова кьопава бояджийска работа трябва да плаши. Какво ли е общото състояние на колата?

Ако външният вид предизвиква съмнения, колата трябва да се провери на подемник. Обикновено невидимите на пръв поглед места се претупват и по тях може да се съди за истинския мащаб на бедствието.


Следи от инструменти по крепежните детайли (наранявания и липсваща боя по ботове и гайки) говорят за демонтаж

Ако колата е претърпяла силен удар, белези могат да се открият по цвета в моторния отсек. Производителите обикновено ползват по-евтина боя за коша, която се отличава леко от тази на купето. В ремонтирана кола е обратното, защото никой не си прави труда да подбира цвета. Разлики в боята няма.


Заводските заварки се различават видимо от правените в сервиз

Повечето сериозни поражения след удар се намират в долната част на автомобила и остават скрити при повърхностния оглед. Видимите детайли може да са в идеално състояние.


Ако детайл, разположен по шасито, изглежда като нов, въпреки че по идея е бил подложен на износване няколко години, съмненията са съвсем оправдани

Възстановяването на смазан автомобил с части от други коли носи сериозен риск, понеже дефектите от некачествения ремонт могат да се проявят след месец или дори година под формата на протрити кабели на електрическата инсталация, течове в салона и т.н. Диагностиката по гореописаните методи е достатъчно ефективна, тъй като резултатът от подобни "проектантски" напъни никога не е безупречен.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини