Техническият директор на Stellantis Нед Курик изрази разочарованието си от прекомерното тегло на новите коли. В едно интервю той каза, че според него прекомерното тегло на съвременните автомобили е най-големият проблем пред индустрията.
„Натъжен съм колко тежки са станали автомобилите“, казва техническият директор и добавя: „Това е лошо за околната среда, лошо е за ресурсите, лошо е за ефективността.“ Курик казва още, че е поставил задачата на екипа си за разработка да намали теглото на колите.
„Ако се стремим към устойчиво развитие, наистина трябва да решим проблема с теглото. Ние казваме, че искаме да оставим тази планета в най-добра форма, но ние, като индустрия, все още увеличаваме теглото на автомобилите “, допълва той.
„Да, разочарова ме, че всички наши коли като цяло са твърде тежки. Поради това цената им става непосилна за средната класа. Като цяло трябва да премахнем този тип разходи от системата “, добави топ мениджърът.
В допълнение към прекомерното тегло, много съвременни шофьори се оплакват, че новите автомобили са твърде сложни и неудобни за управление. С представянето на Stellantis STLA SmartCockpit, директорът се надява да се отърве от това неинтуитивно усещане.
„Всички коли на пазара днес, с изключение на няколко, са изключително сложни “, пояснява Курик, добавяйки, че „е много важно да се съсредоточите върху елиминирането на ненужните стъпки, за да направите нещо просто и естествено . “
SmartCockpit на компанията ще стартира през 2024 г. със софтуер, способен да предлага услуги и съдържание, съобразени с нуждите на потребителя. Опростяването на функциите и интерфейса на автомобила е от голямо значение за автомобилния производител. Интелигентният софтуер е един от начините да се промени това, но техническият директор не иска той да бъде фокусът на автомобилите на концерна.
„Все още съм твърдо убеден, че трябва да се направи невероятна кола, а софтуерът трябва да я направи още по-невероятна“, завършва интервюто Курик, заявявайки, че Stellantis няма да се опитва да печели купувачи само с електроника.