Техническият директор на Stellantis Нед Курик изрази разочарованието си от прекомерното тегло на новите коли. В едно интервю той каза, че според него прекомерното тегло на съвременните автомобили е най-големият проблем пред индустрията.
„Натъжен съм колко тежки са станали автомобилите“, казва техническият директор и добавя: „Това е лошо за околната среда, лошо е за ресурсите, лошо е за ефективността.“ Курик казва още, че е поставил задачата на екипа си за разработка да намали теглото на колите.
„Ако се стремим към устойчиво развитие, наистина трябва да решим проблема с теглото. Ние казваме, че искаме да оставим тази планета в най-добра форма, но ние, като индустрия, все още увеличаваме теглото на автомобилите “, допълва той.
„Да, разочарова ме, че всички наши коли като цяло са твърде тежки. Поради това цената им става непосилна за средната класа. Като цяло трябва да премахнем този тип разходи от системата “, добави топ мениджърът.
В допълнение към прекомерното тегло, много съвременни шофьори се оплакват, че новите автомобили са твърде сложни и неудобни за управление. С представянето на Stellantis STLA SmartCockpit, директорът се надява да се отърве от това неинтуитивно усещане.
„Всички коли на пазара днес, с изключение на няколко, са изключително сложни “, пояснява Курик, добавяйки, че „е много важно да се съсредоточите върху елиминирането на ненужните стъпки, за да направите нещо просто и естествено . “
SmartCockpit на компанията ще стартира през 2024 г. със софтуер, способен да предлага услуги и съдържание, съобразени с нуждите на потребителя. Опростяването на функциите и интерфейса на автомобила е от голямо значение за автомобилния производител. Интелигентният софтуер е един от начините да се промени това, но техническият директор не иска той да бъде фокусът на автомобилите на концерна.
„Все още съм твърдо убеден, че трябва да се направи невероятна кола, а софтуерът трябва да я направи още по-невероятна“, завършва интервюто Курик, заявявайки, че Stellantis няма да се опитва да печели купувачи само с електроника.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Те са само за крадците!
Коментиран от #8
17:08 03.08.2023
2 Корита
Коментиран от #7
17:09 03.08.2023
3 Един
Коментиран от #4, #6, #26
17:09 03.08.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Тити
17:18 03.08.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ХАХАХ
До коментар #2 от "Корита":
не, за мафиотите правят специални ОТСТЪПКИ - все пак са НАШИ ХОРАКоментиран от #27
17:53 03.08.2023
8 гост
До коментар #1 от "Те са само за крадците!":
Като гледам около мен какви автомобили се движат, честно трудещи се българи не са останали много в България.18:04 03.08.2023
9 ДрайвингПлежър
80% от "екстрите" не се ползват - разкарайте цялата тая дивотия, километрите кабели и ненужни заигравки и ще махнете поне половин тон.
Да не говорим с колко пораснаха чисто физически моделите. C-сегмента Опел Вектра, Пежо 405 във вашия случай или малко по-премиум представителите 3та серия на БМВ и Мерцедес С-клас бяха около и под 4.50 метра - сега са по 4.80. А SUV няма и да ги коментирам...
Коментиран от #29
18:16 03.08.2023
10 глупости
Коментиран от #17
18:25 03.08.2023
11 Флинстоун драйв
19:16 03.08.2023
12 Турбо
19:22 03.08.2023
13 Дамммм
19:55 03.08.2023
14 ММХМ
22 KIA Niro EV - 1393 кг
Mini SE - 1426 кг
Nissan Leaf - 1595 кг
Не виждам Стелантис. Нали са загрижени
Коментиран от #15, #22
20:18 03.08.2023
15 Тук автомобили
До коментар #14 от "ММХМ":
няма!!!22:23 03.08.2023
16 За какъв
До коментар #4 от "Няма такива честни хора!":
клас нов автомобил си представяш и за какъв вид плащане???22:24 03.08.2023
17 Как пък
До коментар #10 от "глупости":
преди карахме и с много повече от 130 и не ни пречеше страничния вятър…???И средния клас коли масово беше 1200-300 кг!!!
А не сегашните слонове с по 1500-1600+ кг за средния клас… и преди да кажеш, че не съм се качвал на нова кола… по-старата ми е 12.2016, по-новата 12.2021 г…
22:28 03.08.2023
18 Радо
Коментиран от #20
22:39 03.08.2023
19 Тъй шъй
22:49 03.08.2023
20 Не е
До коментар #18 от "Радо":
Радо, пожелавам ти да спечелиш и да си купиш по-скъп нов автомобил и тогава да се сетиш какво си писал за новите коли.Коментиран от #21, #25
22:55 03.08.2023
21 оня с коня
До коментар #20 от "Не е":
Лично мое мнение е че определенията "Нова" Кола и "Млада " Жена могат да бъдат безкрайно подвеждащи и на Практика Никой да не си спира Погледа върху тях.Колкото пък до Определението "Скъпа" кола- не забравяй че "Скъпото" за едни е "Жълти стотинки" за други.Затова и твърдо заявявам че предпочитам Порше "Нов внос" пред Нова Лада.Коментиран от #32
03:04 04.08.2023
22 Тегло
До коментар #14 от "ММХМ":
Фиат Панда 141 4х4 - 710кгДайхатсу Куоре М2 - 730кг
…и още много други са под 1т. По-нисък разход на гориво, по-добре за околната среда. За градско каране и къси разстояния - дали наистина трябва Мерцедес Е350 АМГ - 1800кг?
Коментиран от #24, #34
07:20 04.08.2023
23 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
Проблема със софтуара е, че го има. Махнете го и автомобилите ще станат по-добри. Едно време си купувах Ауто билд пишеше за двигатели, скоростни кутии, системите на автоможила, окачване, спирачки, колко са комфортни седаките... Днес спрах да си купувам Ауто билд, защото вътре пише само за софтуер, за това колко свързан е автомобила, как може сам да се управлява докато шофьора спи ... и за виртуално "изживяване" в автомобила.
Виновни са висшите автомобилни мениджъри и алчните акционери - Инвестиционите фондове и т.н. шепа ИНВЕСТИТОРИ, контролиращи цялата светован икономика.
Махнете тъчскрийна и върнете копчетата и лостчетата. Не махайте кормилото и педалите.
07:40 04.08.2023
24 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #22 от "Тегло":
За градско каране трябават ли еърбеци, при положение, че скоростите са ниски около 50-60 км/ч. Също в града заради никорости не трябват двигатели с повече от 100 кс., не трябват електронни системи за стабилност заради ниската скорост, освен АБС на спирачките.Много е просто, за града могат да се правят евтини електрически или хибридни автомобили (с 200-500 кубикови ДВГ), без скъпи електронни системи.
07:45 04.08.2023
25 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #20 от "Не е":
Купи си нов Фиат и ще разбереш, че Радо е прав.07:47 04.08.2023
26 Зевзек
До коментар #3 от "Един":
Да "не говорят по Нокиа 3310", говорят по ФОТОАПАРАТ СИ, плащат с фотоапарата си...Новите ФОТОАПАРАТИ с 3 или 4 или 5 обектива са всичко и телефон, и таблет, и компютър, и портфейл, и офис, и държавен чиновник, който поема комуникацията властимащите ... А да новите ФОТОАПАРАТИ и ни шпионират, голяма част от днешните "ДС разузнавачи" ни засипват с рекламии. Новите ФОТОАПАРАТИ и ни подслушват, локализират ...
07:57 04.08.2023
27 Някой
До коментар #7 от "ХАХАХ":
"за мафиотите правят специални ОТСТЪПКИ"В миналото мафиотите бяха мускулести и безмозъчни мутри, днес са квалифицирани дипломирани бели якички собственици на проспериращи бизнеси посредници между държавата, властимащите чекмеджета и подизпълнителите.
Само ОТСТЪПКИТЕ да бяха, мафиотите са измислили "данъчния кредит" и нормативно признатите разходи ...
Коментиран от #33
08:03 04.08.2023
28 бл.134 в Zап. парк
08:47 04.08.2023
29 ТИА
До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":
За това пък ги правят по-ниски. В някой модели, все едно си седнал на улицата.09:20 04.08.2023
30 Камера за задно виждане
Мен ме блъсна кола при движение на заден ход на една бензиностанция.
Ако имаше камера, предполагам че нямаше да ме блъсне.
13:02 04.08.2023
31 ТеслАта
13:22 04.08.2023
32 Емил
До коментар #21 от "оня с коня":
Като ти гледам граматиката, явно си от преуспелите финансово! Умните в българия са бедни ;)!17:33 04.08.2023
33 Бу Бу
До коментар #27 от "Някой":
Лека корекция. Мафиотите никога не са били мускулести , безмозъчни мутри. Тези, за които говориш са изпълнители или инструменти на мафиотите. Такива са били само "бащите" на мафиотските кланове преди около 200г.( за Азия и по-рано) Но и те веднага са взимали интелигентни знаещи "бели якички" да им развият бизнеса.17:54 04.08.2023
34 Знайко
До коментар #22 от "Тегло":
Има още доста модели между 84 и 95 които са под 1000 кг.Хонда сивик 1.6 16v -1007 кг.
Пежо 106 и Ситроен саксо- 860 кг за най-големия мотор 1.6
Daihatsu Sharad 1.6 GTI -834 kg
Как напремето са можели , а сега не могат- не ми я ясно!
Или просто няма кадри при дизайнерите, инженерите а и при мениджърите, които одобряват производството на тези недоразумения , които произвеждат в момента.
13:13 11.09.2023
35 Знайко
1977 Daihatsu Charade I (G10) 1.0 (55 кс) - 630-660 кг!!!!
13:15 11.09.2023