Отидете към основна версия

28 792 11

Докога ще ни лъжат с разхода на гориво?

  • разход на гориво-
  • автомобили

В световен мащаб разходът на гориво на един автомобил е може би най-важната характеристика. В последно време се набляга много и на отчитането на т.нар. вредни емисии, с измерването на които се занимават американската организация EPA и европейската ЕЕA. Показателите на двете са доста близки и на практика данните от изследванията им почти съвпадат с предоставяните от автомобилните производители. Не така обаче стоят нещата с разхода на гориво

Последното доказателство за това, че автомобилните производители лъжат при представянето на официални данни за разход на гориво, идва от ново изследване. То е проведено от Международния съвет по чист транспорт, който прави реално сравнение между официалните данни и измерените при тестовете на някои от водещите немски автомобилни издания. Фрапиращото е, че несъответствието достига до невероятните 21%. Подобни изследвания са правени и по-рано, като през 2001 година е отчетена разлика от само 8%.

Преди време специалистите от EPA казаха, че към заводските данни за разход на гориво на европейските автомобили трябва да се прибавят 15 - 20%. Тогава се вдигна сериозен шум, но нещата така и останаха по старому. Защо? Един от отговорите на този въпрос е свързан с неправилната методика за измерване на разхода, която се използва в Европа. На Стария континент се използват набор от шаблони, които са доста далеч от сходните в реални пътни условия.

Още един съществен момент, заради който авто производителите лъжат, са данъците, които в много европейски държави зависят от официалните данни на производителите. Естествено лъжата не може да продължава вечно и поради тази причина в момента контролът е поверен на организация, която е под крилото на ООН. Именно тя разработва нова методика за отчитане на среден разход на гориво. Новите тестове ще са доста детайлни, като ще се тества разход дори при включен и при изключен климатик, например.

Според специалисти новата методика ще е доста по-реалистична. Кога обаче ще бъде официално въведена не е ясно. Ще припомним, че през пролетта на тази година независимата организация International Council on Clean Transportation проведе изследване, от което стана ясно, че BMW дават средно по-нисък разход с 30%. Официалните показатели на Audi са занижени с 28%, а тези на Mercedes-Benz - с 26%. От Toyota изопачават най-малко истината, като дават данни с 15% по-ниски от реалните. Показанията на PSA Peugeot и Citroen, както и тези на Renault отчитат с 16 % по-нисък разход.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини