От следващата година BMW Group ще въведе модел за директни продажби на потребителите за своята марка Mini в Европа. Новият модел за директни продажби ще стартира първо в Италия, Полша и Швеция на 1 януари. Останалите европейски страни ще го последват постепенно скоро след това.
Дилърите на марката BMW в Европа ще преминат към този модел от 2026 г., съобщи автомобилният производител. При този модел BMW ще издава фактури директно на клиентите, а дилърите ще получават фиксирана такса за продажбата. Стандартното ценообразуване в цялата страна за идентични модели автомобили ще гарантира прозрачност на цените за клиентите, заявиха от BMW.
Ръководителят на продажбите на BMW Питер Нота заяви, че 100% от дилърите на Mini в Европа са подписали договор за агентския модел. BMW има около 700 дилъра на Mini на 24 европейски пазара, включително и у нас.
Нота заяви, че BMW ще използва дигитален маркетинг и директен контакт с клиентите по по-целенасочен начин, за да подпомогне дилърите при продажбата на автомобилите. По този начин ще бъдат улеснени и онлайн продажбите.