Преди броени минути Porsche официално вдигна завесата от третото поколение Panamera, което макар да не изглежда много променено на пръв поглед, всъщност е изцяло ново или поне така казват от германската марка. Визуално откриваме по-ръбести форми, като това се забелязва, както при фаровете, които са с нови графики, така и при идентично променените стопове и цялостната форма на колата. Всички панели на колата изглежда променени, а размерите са увеличени с малко като достигат дължина от 5.05 метра, ширина от 1.94 метра и височина от 1.42 метра.
В началото на новата серия ще има два варианта на задвижване. Това са базовият и топ моделът. Panamera и Panamera 4 пристигат с обновена версия на 2,9-литровия битурбо V6. Тези модели мощността от 330 на 353 к.с., а въртящият момент се увеличава до 550 Нм. По този начин базовият вариант със задвижване на задните колела ускорява от 0-100 км/ч за 5,2 секунди и постига максимална скорост 272 км/ч. Със задвижване на всички колела тези данни са 4,8 секунди и 270 км/ч.
Наличен е и plug-in хибрид, който за съжаление се различава от изкушаващите 739 к.с. на новия Cayenne Turbo E-Hybrid. Тук трябва да се задоволите с предлаганите 680 к.с. и 930 Нм. При предишния Turbo S E-Hybrid мощността беше 680 к.с. и 850 Нм въртящ момент.
Новата система комбинира 4,0-литров битурбо V8 с нов електромотор, който сега достига 190 к.с. (преди: 136 к.с.). Електрическият двигател е интегриран в корпуса на модифицираната 8-степенна трансмисия с двоен съединител. Според производителя по този начин се спестяват пет килограма в сравнение с решението с допълнителен корпус.
Спринтът от 0 до 100 км/ч успява да се осъществи с Turbo E-Hybrid за 3,2 секунди, максималната скорост е 315 км/ч. Както и при PHEV вариантите на Cayenne, капацитетът на батерията нараства до 25,9 кВтч. Електрическият пробег в цикъла WLTP нараства до 91 км. С новото 11 kW бордово зарядно устройство батерията трябва да се зарежда за 2 часа и 39 минути. Porsche обещава още три plug-in хибрида за новата Panamera. Данни за това все още не са съобщени.
Новото въздушно окачване с е стандартно за моделите, като при Panamera то е еднокамерно въздушно окачване, наречено Porsche Active Ride. Цуфенхаузен говори съвсем уверено, че то превъзхожда другите концепции за шасита по всички релевантни параметри. Тук то предлага "непостигнат досега диапазон между комфорта на шофиране и динамиката на движение
Това трябва да стане с помощта на напълно нови, активни амортисьори с двуклапанна технология, всеки от които е свързан с електрически задвижвана хидравлична помпа. Помпата генерира поток в амортисьора в зависимост от натоварването. На практика амортисьорите противодействат на силите на пътя и прилагат същата, но обратна по посока енергия.
Това обещава поддържане на хоризонтална линия при спиране, завиване и ускоряване. Ако е активиран съответният режим, шасито може да компенсира прекомерно наклоните на нивата и преобръщането, за да намали ускоренията, действащи върху пътниците. Според Porsche автомобилът трябва "да седи в завоите подобно на мотоциклет", след което при ускоряване да издърпва предната част, а при намаляване на скоростта - задната.
Вътрешността на Panamera до голяма степен се основава на това, което вече познаваме от Taycan и Cayenne. Лостът за избор на предавка се премества точно до волана, има големи 12,6-инчов дигитален екран пред водача, както и 12,3-инчов централен екран, а отскоро и 10,9-инчов дисплей за предния пътник. Също така ново за модела е, че функции като климатик, масаж на седалките или околна светлина вече могат да се управляват директно чрез Apple CarPlay или Siri.