Съвместният износ на автомобили на водещия автомобилен производител в Южна Корея Hyundai Motor Co. и нейното дъщерно дружество KIA Corp. тази година, за първи път от 2016 г., може да надхвърли два милиона единици. Това съобщава The Korea Herald .
Според данни на Южнокорейската автомобилна асоциация между януари и октомври Hyundai и KIA са доставили съответно 945 062 и 867 136 автомобила. Този показател е със 17.5% по-висок спрямо същия период на 2022 г.
Предвид месечните доставки от 180 000 коли от двата автомобилни производителя, представители на индустрията очакват техните задгранични продажби за цялата 2023 г. да надхвърлят два милиона единици за първи път от 2016 г.
„Увеличението (на износа – бел. ред.) дойде, след като групата разшири възможностите си за вътрешно производство, за да отговори на нарастващото търсене на екологични автомобили по света “, каза представител на Hyundai Motor Group.
Общата стойност на износа също достигна 43.9 милиарда долара през периода януари-октомври, надминавайки този показател за миналата година, който беше 41,5 милиарда долара. Средната цена на продадените коли е била 24 000 долара, което е ръст от 68% от 14 000 долара през 2016 г.