В отговор на неотдавнашната криза в Червено море Volkswagen Group умело се справи с потенциалните производствени предизвикателства, като се разграничи от затрудненията, пред които са изправени Tesla и Volvo. Предприемайки проактивни мерки, автомобилният производител бързо пренасочи доставките си след избухването на кризата миналия месец, осигурявайки непрекъснати доставки на важни автомобилни части въпреки ескалиращите военни действия в региона.
За разлика от Tesla и Volvo, Volkswagen започна да пренасочва доставките на важни автомобилни компоненти около Южна Африка, вместо да разчита на традиционния маршрут през Суецкия канал. Въпреки че този алтернативен път увеличи времето за доставка с приблизително две седмици, компанията стратегически включи тази корекция в производствените си графици. Този далновиден подход позволи на Volkswagen да заобиколи закъсненията и прекъсванията, с които се сблъскват колегите им, като поддържа по-плавен производствен поток.
За разлика от това, последствията от забавянията, свързани със Суецкия канал, се отразиха на белгийския завод на Volvo Cars, което доведе до временно спиране на производството за няколко дни. По подобен начин в германския завод на Tesla се очаква производството да спре за две седмици, което подчертава далечните последици от прекъсванията на веригата за доставки.
Suzuki, чийто единствен европейски завод се намира в Унгария, също не е имунизиран срещу предизвикателствата. Заводът в Унгария ще спре работа за една седмица поради прекъсване на потока от автомобилни части през Суецкия канал. Този сценарий допълнително подчертава уязвимостта на автомобилното производство от динамиката на глобалната верига за доставки и стратегическото предимство, което Volkswagen е придобил чрез навременното вземане на решения и адаптивността си в отговор на развиващата се криза.