В отговор на неотдавнашната криза в Червено море Volkswagen Group умело се справи с потенциалните производствени предизвикателства, като се разграничи от затрудненията, пред които са изправени Tesla и Volvo. Предприемайки проактивни мерки, автомобилният производител бързо пренасочи доставките си след избухването на кризата миналия месец, осигурявайки непрекъснати доставки на важни автомобилни части въпреки ескалиращите военни действия в региона.
За разлика от Tesla и Volvo, Volkswagen започна да пренасочва доставките на важни автомобилни компоненти около Южна Африка, вместо да разчита на традиционния маршрут през Суецкия канал. Въпреки че този алтернативен път увеличи времето за доставка с приблизително две седмици, компанията стратегически включи тази корекция в производствените си графици. Този далновиден подход позволи на Volkswagen да заобиколи закъсненията и прекъсванията, с които се сблъскват колегите им, като поддържа по-плавен производствен поток.
За разлика от това, последствията от забавянията, свързани със Суецкия канал, се отразиха на белгийския завод на Volvo Cars, което доведе до временно спиране на производството за няколко дни. По подобен начин в германския завод на Tesla се очаква производството да спре за две седмици, което подчертава далечните последици от прекъсванията на веригата за доставки.
Suzuki, чийто единствен европейски завод се намира в Унгария, също не е имунизиран срещу предизвикателствата. Заводът в Унгария ще спре работа за една седмица поради прекъсване на потока от автомобилни части през Суецкия канал. Този сценарий допълнително подчертава уязвимостта на автомобилното производство от динамиката на глобалната верига за доставки и стратегическото предимство, което Volkswagen е придобил чрез навременното вземане на решения и адаптивността си в отговор на развиващата се криза.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Македонец
Коментиран от #2, #3
10:53 16.01.2024
2 Опорка
До коментар #1 от "Македонец":
"Немски коли" отдавна е само бренд за малоумни купувачи, живеещи в паралелна (розова) вселена. Всъщност просто са кенефи, сглобени на тая територия от турци с китайски части.11:17 16.01.2024
3 Гост
До коментар #1 от "Македонец":
Защото се използват модерни системи за проектиране, сглобяване и производство на изделията. Just-in-time и lean принципите в производството предвиждат малки складови наличности и намален отпадъчен продукт от всеки един процес. Така някои доставчици се специализират в производството на компоненти, които успяват да подобряват и да доставят на добри за автопроизводителите цени. Доставчиците избират къде ще произвеждат и проектират компонентите. Алтернативата на този вид производство е да си произвеждаш всичко само в едно хале, да нямаш финансова, производствена и проектантска мощ да развиваш нови продукти, да си ангажираш капацитета за допълнителни сложни, но напълно излишни процеси и така накрая ще бълваш некачествени боклуци на скъпа цена.Коментиран от #4
11:24 16.01.2024
4 Македонец
До коментар #3 от "Гост":
Да де, ясно е това. Но защо ги карат от Азия не си ги правят в Германия, това питам аз. Нямат ли модерни системи, инженери, производство итн ?12:11 16.01.2024