Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес подчерта ангажимента на компанията да прилага стратегически подход към ценообразуването, като се пази от ценови войни, които биха могли да застрашат рентабилността и да изложат автомобилния производител на потенциални рискове от поглъщане. По време на представянето на най-новата платформа на Stellantis за големи електрически превозни средства с батерии, Таварес подчерта важността на съобразяването на ценообразуването с реалните производствени разходи. "Ако тръгнете да намалявате цените, без да се съобразявате с реалните си разходи, ще се стигне до кръвопролитие. Опитвам се да избегна надпреварата към дъното", отбеляза Таварес, подчертавайки необходимостта от премерена и устойчива стратегия за ценообразуване в условията на жестока конкуренция на автомобилния пазар.
В допълнение към разглеждането на опасенията, свързани с ценообразуването, Таварес се спря на въздействието на предстоящите избори върху мащабния инвестиционен план на Stellantis в размер на 30 млрд. евро в областта на електрическите превозни средства. Изборите в САЩ и Европа през тази година ще изиграят ключова роля при определянето на темпото, с което компанията ще изпълни амбициозната си инициатива за електромобили. Таварес изрази увереност в продължаването на плана за електромобили, като подчерта глобалния императив за справяне с изменението на климата. Stellantis, позиционирана като един от най-печелившите играчи в бранша, планира да представи първия си изцяло електрически Jeep и електрически пикап Ram в САЩ тази година, сигнализирайки за ангажимента си към развиващия се пейзаж на устойчивата мобилност.
Коментарите на главния изпълнителен директор придобиват значимост на фона на неотдавнашните намаления на цените на пазара на електромобили, включително намаляването на цените на Model Y от Tesla в Европа. Подхода на Таварес към ценообразуването съответства на стратегията на Stellantis да се ориентира в несигурността на пазара, като същевременно гарантира дългосрочна рентабилност. Тъй като автомобилната индустрия се бори с регулаторни промени и политически промени, акцентът на Таварес върху стратегическата и адаптивна ценова политика позиционира Stellantis за устойчивост и устойчив успех в бързо развиващия се автомобилен пейзаж.