BYD Seal U е автомобил от Китай, от който силно се притесняват германски марки, като VW, BMW и Mercedes, пишат германските медии. Външният вид на електрическия кросоувър от среден клас (дължина 4.79 метра) е създаден от бившия дизайнер на Audi Волфганг Егер.
Това е видно от малки детайли: страничната линия на каросерията напомня на Audi Q5, а задната и предната част на кросоувъра имат лека прилика с Porsche Macan. Това са все автомобили, които се състезават в същия клас, но струват десетки хиляди евро повече.
С този автомобил, BYD, който от миналата година вече официално е най-големият производител на електрически превозни средства в света, изпреварвайки Tesla, показва нагледно колко може да струва един добре направен кросоувър с такъв размер, ако се сглобява в Китай.
Във версията „Комфорт“ BYD Seal U в Германия струва 41 990 евро, Вариантът „Дизайн“ е с цена от 44 990 евро, като тези суми го правят изключително конкурентен за автомобил от този клас.
За тези пари купувачът получава семеен SUV с по-комфортно, отколкото спортно шофиране: мощността на електрическия мотор е 218 к.с., а шасито е ясно оптимизирано за комфортно пътуване. Не е бърз - ускорението до 100 км/ч става за 9.6 секунди, но BYD вероятно ще създаде и по-спортна и по-мощна версия с два двигателя, което ще се случи малко по-късно.
Батерията на автомобила е с капацитет 87 kWh и се зарежда от 30 до 80% за 28 минути. Тя е много плоска и компактна и се намира ниско в пода на автомобила. Клетките с литиево-железен фосфат, които BYD използва, не изискват критичния компонент кобалт, който често е труден за добив..
Тази батерия е особено добре защитена от повреди, практически не старее и е 100% използваема. Конвенционалните литиево-йонни батерии се зареждат и разреждат с максимум 90%, това е вид защита срещу преждевременно стареене. Тук китайците наистина правят пробив в технологиите, което не е изненадващо, тъй като BYD първоначално се специализира в производство на батериите.
Експертите отбелязват и пробив в качеството на автомобила - размерът на луфтовете и точността на сглобяване вече са на първокласно ниво. Интериорът на автомобила блести с изтънчен дизайн. Големият екран в средата се върти от хоризонтална във вертикална позиция и обратно само с натискане на един бутон.
Но истинската революция е ИТ архитектурата на автомобила, която се базира на централен компютър. Той е разделен на три области (домейни), обяснява ръководителят на разработката Жанг. Подобно на Tesla, BYD достигна ниво на развитие, върху което германските автомобилни производители към момента не могат да достигнат. Повечето немски модели все още имат множество малки компютри (ICU), по един за всяка функция, но това вече е остаряла технология.
Централните компютри като този в автомобила на BYD са не само по-подходящи за автоматизирано шофиране, но също така позволяват бързи и обширни актуализации. След няколко дни Seal U ще бъде наличен при около 25 дилъра на BYD в Германия, а до края на годината ще има 100. И германските производители на автомобили трябва сериозно да се замислят за конкуренцията от Китай.