31 Януари, 2024 10:09 13 434 31

Китайският автомобил, от който европейските марки треперят

  • byd-
  • seal u

Електромобилът BYD Seal U заплашва да надмине Tesla в технологиите

Китайският автомобил, от който европейските марки треперят - 1

BYD Seal U е автомобил от Китай, от който силно се притесняват германски марки, като VW, BMW и Mercedes, пишат германските медии. Външният вид на електрическия кросоувър от среден клас (дължина 4.79 метра) е създаден от бившия дизайнер на Audi Волфганг Егер.

Това е видно от малки детайли: страничната линия на каросерията напомня на Audi Q5, а задната и предната част на кросоувъра имат лека прилика с Porsche Macan. Това са все автомобили, които се състезават в същия клас, но струват десетки хиляди евро повече.

Китайският автомобил, от който европейските марки треперят

С този автомобил, BYD, който от миналата година вече официално е най-големият производител на електрически превозни средства в света, изпреварвайки Tesla, показва нагледно колко може да струва един добре направен кросоувър с такъв размер, ако се сглобява в Китай.

Във версията „Комфорт“ BYD Seal U в Германия струва 41 990 евро, Вариантът „Дизайн“ е с цена от 44 990 евро, като тези суми го правят изключително конкурентен за автомобил от този клас.

За тези пари купувачът получава семеен SUV с по-комфортно, отколкото спортно шофиране: мощността на електрическия мотор е 218 к.с., а шасито е ясно оптимизирано за комфортно пътуване. Не е бърз - ускорението до 100 км/ч става за 9.6 секунди, но BYD вероятно ще създаде и по-спортна и по-мощна версия с два двигателя, което ще се случи малко по-късно.

Батерията на автомобила е с капацитет 87 kWh и се зарежда от 30 до 80% за 28 минути. Тя е много плоска и компактна и се намира ниско в пода на автомобила. Клетките с литиево-железен фосфат, които BYD използва, не изискват критичния компонент кобалт, който често е труден за добив..

Тази батерия е особено добре защитена от повреди, практически не старее и е 100% използваема. Конвенционалните литиево-йонни батерии се зареждат и разреждат с максимум 90%, това е вид защита срещу преждевременно стареене. Тук китайците наистина правят пробив в технологиите, което не е изненадващо, тъй като BYD първоначално се специализира в производство на батериите.

Експертите отбелязват и пробив в качеството на автомобила - размерът на луфтовете и точността на сглобяване вече са на първокласно ниво. Интериорът на автомобила блести с изтънчен дизайн. Големият екран в средата се върти от хоризонтална във вертикална позиция и обратно само с натискане на един бутон.

Китайският автомобил, от който европейските марки треперят

Но истинската революция е ИТ архитектурата на автомобила, която се базира на централен компютър. Той е разделен на три области (домейни), обяснява ръководителят на разработката Жанг. Подобно на Tesla, BYD достигна ниво на развитие, върху което германските автомобилни производители към момента не могат да достигнат. Повечето немски модели все още имат множество малки компютри (ICU), по един за всяка функция, но това вече е остаряла технология.

Централните компютри като този в автомобила на BYD са не само по-подходящи за автоматизирано шофиране, но също така позволяват бързи и обширни актуализации. След няколко дни Seal U ще бъде наличен при около 25 дилъра на BYD в Германия, а до края на годината ще има 100. И германските производители на автомобили трябва сериозно да се замислят за конкуренцията от Китай.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цент Тавър

    30 2 Отговор
    какво стана със свободната конкуренция?

    Коментиран от #3

  • 2 бай Гъдю

    25 0 Отговор
    Всички изглеждат еднакво вече...

    Коментиран от #12

  • 3 Хохо Бохо

    30 2 Отговор

    До коментар #1 от "Цент Тавър":

    Поддържаме я само когато работи в наш интетес, също като демокрацията

    Коментиран от #20

  • 4 Само

    34 3 Отговор
    като прочетете за батерията "практически не старее" и може да спрете да четете натам! Статия писана с рекламна цел от поредния технически неграмотник! Европейския и Китайския пазар на суровини и материали са на космически разстояния в цените, което е една от предпоставките за скъпото пройзводство в Европа. Пройзводителите не са виновни за това а политиците кретени.
  • 5 Иван

    11 46 Отговор
    Ха, ха - кой в Европа ще купи китайски автомобил ?

    Коментиран от #6, #13

  • 6 Мимо

    55 2 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Айде да сме живи и здрави само ,и да си говорим след 4-5 години искаш ли? Преди петнайсетина години си мислех същото : Абе кой ще си купи китайски телефон при наличие на Нокиа, Ериксон (в последствие Сони Ериксон, накрая само Сони и накрая - НИЩО) Самсунг, Моторола , Сименс (бяха много силни по онова време). Тогава мои познати си поръчваха по разни китайски сайтове (беше изключително екзотично по онова време - 2007-8 година) някакви "измислени ХУАУЕЙ" за по 60-70 лв на "ония пари", а пък хайде сега огледай телефоните ,които се продават по магазините - 75 процента са си марки и имена , които и ние не сме сигурни вече как точно се четат и произнасят. Така ,че с колите - само да сме живи и здрави да видим - как вика баща ми. Поздрави!

    Коментиран от #18, #21

  • 7 Японци,Корейци и Китайци

    42 5 Отговор
    Ще размажат таз клоака Европа!Запомнете го!!!Часовника тиктака балъците са на превършване да купуват немски таратайки на двойна цена защото чичо ви Ханс иска да е милярдер от глупоста на правежите чалгаджии.
  • 8 Здрасти

    9 31 Отговор
    Никой в ЕС не трепери от китайските коли. Спряха дотациите за китаизми и хората не ги купуват. Най-много да пробият на пазара в Русия

    Коментиран от #25

  • 9 Ганьо Балкански

    20 0 Отговор
    А ние само ще цъкаме с език
  • 10 Ко речи?

    19 4 Отговор
    От нищо китайско не се притеснявам.
  • 11 Бричка

    35 3 Отговор
    Те преди 20 години така се смееха на корейците, кой ще си купи скърцащ корейски автомобил? Ама вижте ги сега. Сега с електромобилите, цялото 100 годишно ноу-хау на германците не важи. Автомобилната индустрия се занули и всичко започва отначало. Немците не произвеждат батерии, дисплеи, чипове, сезори и софтуер. Почва да осещата ,че изостават и стават зависими технологично от Китай.

    Коментиран от #22

  • 12 Ко речи?

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "бай Гъдю":

    Ти само по външен вид ли ги избираш?
  • 13 Ко речи?

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Не забравяй, винаги има бедняци.
  • 14 Васил

    5 18 Отговор
    Всичко Китайско е една красива напудрена опаковка не дай си боже нещо да се развали ще имате да чакате с месеци за части даже да е в гаранция. Като минат две три години за части забравете защото пускат друг модел и не им изгодно да подържат старият.

    Коментиран от #15

  • 15 Здрасти

    2 11 Отговор

    До коментар #14 от "Васил":

    Прав си. Хората вече взеха да реват от китайските коли. Пример, MG се продаваха горе-долу добре, защото бяха с 9000 евро дотация, хората се подлъгаха да си ги купят и сега чакат по месеци за обслужване на бъгнали се компютри и смяна на некачествени частни. Стойте далеч от китайски коли, добра опаковка, наблъскана с екстри, но да не влезеш в сервиза.
  • 16 Ден

    5 0 Отговор
    европкааааааа се наакаааа хаххаа
  • 17 веско

    15 0 Отговор
    "BYD Seal U е автомобил от Китай, от който силно се притесняват германски марки, като VW, BMW и Mercedes, пишат германските медии. Външният вид на електрическия кросоувър от среден клас (дължина 4.79 метра) е създаден от бившия дизайнер на Audi Волфганг Егер." Това е важно нашите многознаещи лицемери да го прочитат внимателно (да се надявам ,че ще разберат.) . Зaщо трябва да дам 2-3 пъти повече пари когато и при Немските коли много от компонентите са Китайски ? - защото съм глупав ли. И така и так ако колата е Китайска поне цената е приемлива.
  • 18 емо

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мимо":

    Не мисли, че и другите като теб могат да мислят , да разсъждават, да съпоставят нещата или да предвидят . Те са хора нещо им е казано , те това знаят не вярват на това което виждат - а вярват на това което им е казано - с една дума промити мозъци не можещи да мислят имат изграден в главата си шаблони живеят в миналото и си мислят,че все така ще продължат нещата хора с мислите си останали в миналото тях не можеш да ги убедиш защото човек колкото е по тъ..п толкова не е податлив на изменение , както и начинът на мислене да се промени .
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Бохо Хохо

    1 7 Отговор

    До коментар #3 от "Хохо Бохо":

    Някой да е забранил китайските автомобили някъде? Защо на капиталистическа Япония винаги са се налагали мита върху автомобилите, произведени в Япония, та построиха заводи в САЩ и Европа. Същото да направят китайците, които също са капиталисти. Но колите са им много назад и като дизайн, и като сглобка. Ще се продават в Европа както се продава Дачия, заради дъмпингови цени,а не защото правят по-стойностни автомобили.

    Коментиран от #28

  • 21 Смешно

    4 10 Отговор

    До коментар #6 от "Мимо":

    При колите се дават много повече пари, не могат да се сравняват с разни телефони. Китайски автомобили се продават в Европа поне от 10 години. Никой не ги купува. И в България се продаваха и сглобяваха, фалираха бг представителството.

    Коментиран от #26

  • 22 Смешно

    5 7 Отговор

    До коментар #11 от "Бричка":

    Никой не е зависим технологично от Китай, защото Китай взе технологиите от запада, тоест тези технологии не ги измисля Китай, той ги прилага на по-ниски цени. Технологиите идват от САЩ и Япония главно. Китайците работят за малко пари,а и имат ресурси.
    Корейските автомобили не могат да се сравняват с недодяланите китайски автомобили с компромисна сглобка и дизайн.
  • 23 Смешно

    1 3 Отговор
    Отпред прилича на Форд Фокус, отзад стоповете като Jeep, страничната линия нищо особено.
  • 24 Смешно

    0 0 Отговор
    Свободна конкуренция, щом този китайски автомобил ще се продава наравно с всички други в Европа
  • 25 Така така

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Здрасти":

    Продължавайки с логиката ти направо се чудя защо ли Дачия счупи рекордите по продажби в Европа. То, кой ли ще купи евтин румънски автомобил!?

    Коментиран от #30

  • 26 Прав си

    9 2 Отговор

    До коментар #21 от "Смешно":

    Така беше и с корейските автомобили преди 30г. Дааа, ама вече не. Всичките специалисти които плюят по китайските автомобили да не се окажат след 10-15 години да се радват на китайче втора ръка и коментират колко е яко?

    Коментиран от #27

  • 27 Смешно

    2 4 Отговор

    До коментар #26 от "Прав си":

    Не беше така с корейските автомобили. Те правеха лицензно Митсубиши или Сузуки и бяха хубави коли. Южна Корея имитират Япония, общества с традиции в демокрацията и автомобилите, те задават автомобилната мода. Китай само използват каквото направят другите и го правят евтино,защото нямат висок стандарт и там се работи евтино, но и компромисно, колите са им компромисно сглобени и разчитат главно на ниска цена.
  • 28 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Бохо Хохо":

    ясно е колко си в час.

    Коментиран от #29

  • 29 Бохо Хохо

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Ясно е колко ти не си в час.
  • 30 здрасти чичо

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Така така":

    Дачия НЕ Е РУМЪНСКИ,а френцки автомобил.Всико в завода е Рено.но кой да ги знае тези работи.по-лесно е да се плямпа.Плюс товамДачия-Рено е европвйска марка и не може да й се налагат санкции или мито,но това трябва да се знае от децата мили.
  • 31 Будител

    3 1 Отговор
    Германия сама съсипва икономиката си като унищожава печеливша автомобилна индустрия , като я заменя с евтини китайски електрички...Единственият отговор на евроелитите – още повече миграция, ще даде възможност на потенциално опасните екстремисти. Във Франция, Германия, Белгия и другаде неуспехът да се интегрират много скорошни мигранти и отговорът на управляващата класа – да лъже, че всичко е наред, проправят пътя към катастрофа. Възходът на германската „Алтернатива за Германия“ трябва да тревожи всички ни. Европейските избори ще доведат до успех за популистите. Европа отива на кино..