Pininfarina възроди класическия NSX

4 Декември, 2025 10:29 1 594 5

  • honda-
  • pininfarina-
  • nsx-
  • jas motorsport

Компанията си партнира заедно с JAS Motorsport

Pininfarina възроди класическия NSX - 1

След поредица от загадъчни снимки, Pininfarina и JAS Motorsport официално потвърдиха и разкриха подробности за преработка си на оригиналната Honda NSX, кръщавайки ограничената серия Tensei, което на японски означава „прераждане“. Това сътрудничество възкресява духа на концепцията HP-X от 1984 година, която за първи път свързва Honda и Pininfarina, в резултат на което се ражда модерна Grand Touring машина, която отдава почит на оригиналната рецепта на Айртон Сена.

Pininfarina възроди класическия NSX

Tensei е изцяло преработен модел, изграден върху оригиналното шаси на NSX от първо поколение, разглобено и преустроено с компоненти, произхождащи от състезателните автомобили, и изцяло ново карбоново купе и интериор, проектирани от Pininfarina. Дизайнът запазва класическите отличителни черти – характерния черен покрив, изскачащи фарове и интегриран заден спойлер – като същевременно постига много по-агресивна, готова за пистата визия. Каросерията е значително по-мускулеста, с издути предни калници с интегрирани отвори, уголемени задни странични панели и функционален преден капак, вдъхновен от мощния NA2 NSX-R. Тази актуализирана скулптура коригира тесния заден проход и дългите надвеси, които понякога правеха оригиналния модел да изглежда остарял, като драстично подобрява визуалните пропорции на автомобила.

Pininfarina възроди класическия NSX

Хардуерът за производителност, разработен от JAS Motorsport – дългогодишен партньор на Honda в състезанията – е основна атракция. Автомобилът запазва тунингованата версия на атмосферния V6 двигател на Honda, но работният обем е увеличен до 3,5 литра. С преработени глави, по-големи клапани, модифицирани портове, мощността е драстично повишена до 420 конски сили, огромен скок в сравнение с оригиналните 270 конски сили. Тази мощност се предава чрез нова шестстепенна ръчна скоростна кутия с диференциал с ограничено приплъзване (LSD) за истинско аналогово, ангажиращо преживяване. Управляемостта е модернизирана с адаптивни амортисьори KW DDC и високопроизводителни спирачки Brembo.

Tensei е проектиран да бъде изискан Grand Tourer за пътя, а не олекотен специален модел за писта, и ще се предлага както с ляво, така и с дясно кормилно управление. Ексклузивността обаче има висока цена: производството е ограничено до само 35 бройки в световен мащаб, за да съответства на 35-годишния юбилей на NSX. Цената започва от зашеметяващите 880 000 евро, без да се включва донорската кола. Пълното световно представяне е планирано за първата половина на 2026 година, а доставките до клиентите се очаква да започнат през 2027-ма.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Притежател

    10 0 Отговор
    Много яка актуализация на легендарния NSX, показно какви автомобили би трябвало да се произвеждат и в момента. За съжаление с тази цена малко хора могат да си го позволят.
  • 2 Опорка

    9 0 Отговор
    Много хубаво, но не виждам кой ще даде тия пари, че и ще си жертва класическия NSX. И още веднъж възниква въпроса защо не се произвеждат вече такива коли?

    Коментиран от #3, #4, #5

  • 3 карчи

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Опорка":

    Понитата искат СУВчета преднячки затова😉
    Иначе NSX е легенда👍
  • 4 Доктор Хонда

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Опорка":

    Защото излезе на мода: Купи и хвърли!
    Трябва да се дуят кухите правежи, а производителите са алчни мазни чички.
  • 5 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Опорка":

    Защото оригиналните коли са сертифицирани и регистрирани , а ако трябва да направят нови ще трябва да минат всичко наново , което за 35 бр значи , че трябва да искат не по 800 000 , а по 8 милиона поне на бройка ! А така ще се води доработка , която фирмата за тунинг ще регистрира за не голяма такса