След като ви разказахме за цените на употребяваните коли и тенденциите свързани с тях за предстоящата година, сега е ред да поговорим и за цените на новите автомобили, които наскоро достигнаха рекордно високо ниво. Последното се дължи на няколко различни фактора - като намалено производство поради коронавирусните мерки, проблеми с доставките, инфлация и т.н., но сега пазарните наблюдатели виждат тенденция към спад на цените.
Причините са различни: Несигурната икономическа ситуация води до колапс на поръчките, особено в търговския сектор. Производителите на автомобили трябва да отговорят на това с отстъпки и/или по-ниски каталожни цени.
Проблемите с веригите за доставки до голяма степен изчезнаха, поръчките се обработват в срок и разходите за доставка за много модели намаляват. Популярният инструмент за натиск върху търговците според мотото „Купете сега на по-висока цена, кой знае кога ще получите други коли“ вече не работи.
Започналата с огромни отстъпки от Tesla, ценова война се разрази първоначално при електрическите автомобили. След като бонусите за покупка бяха премахнати, производителите трябваше да се намесят, за да предотвратят пълен срив на продажбите на електрическите коли.
Многото новодошли предложения от Китай оказват допълнителен ценови натиск на германския пазар, например, като това важи, както за изцяло електрически автомобили, така и за такива с хибридни силови трактове, а и за конвенционалните коли с двигатели с вътрешно горене.-Марки, като BYD, MG, Omoda, Nio и Aiways примамват европейските клиенти с доста по-атрактивни цени.
Дитер Фес от компанията за прогнози Bähr & Fess Forecasts, с която Focus online определя колите с най-висока остатъчна стойност всяка година, смята спада на цените на пазара на нови автомобили за устойчива тенденция:
„Времената на кризата, свързана с коронавируса и доставките свършиха, ако искате кола, вече я вземате без дълго чакане. В същото време икономическата несигурност предизвиква нежелание за покупки, включително на т.нар. флиит клиенти. Затова приемаме, че времето на повишаване на цените най-накрая е приключило – вместо това цените ще продължат да падат“, казва Фес пред Focus online.
Така че, ако имате финансовата гъвкавост за нова кола, препоръчваме ви да изчакате поне до края на тази година и да видите – истинските сделки вероятно тепърва предстоят . „Очаква се падане на цените както за електрическите автомобили, така и за коли с двигатели с вътрешно горене.
При електрическите превозни средства, разбира се, липсата на премии за покупка и ценовата война, започната от Tesla, оказват особен натиск върху остатъчните стойности, така че по принцип тук са възможни по-големи изгодни сделки“, завършва Дитер Фес.