Фабриката в HiPhi няма да работи за период от шест месеца, което потвърждава слуховете, които по-рано се появиха, че компанията е на ръба на фалит. Служителите са получили вътрешен меморандум, в който са описани подробностите, включително забрана за достъп до предприятието в Янчън, разположено северно от Шанхай. Посочено е и забавяне на плащанията, като заплатите за януари са отложени за края на февруари, а графикът на плащанията за периода от 1 до 18 февруари остава неопределен.
Служителите, избрали да останат в компанията между 18 февруари и 18 март, ще получат 70% от заплатите си. След 18 март избралите да останат ще получават само минималната работна заплата. Подчертава се, че служителите не могат да извършват социалноосигурителни плащания, докато са заети, което налага подаване на молба за напускане до 25 февруари, за да могат лицата да се справят с тези плащания самостоятелно. Освен това всички бонуси в края на годината се отменят според съобщението на Human Horizons, компанията, която стои зад премиум марката HiPhi, известна с футуристичните си модели като HiPhi Z.
Сегашният производствен център, бивш завод на Dongfeng Yueda Kia, прекрати дейността си през юни 2019 г., като преди това произвеждаше моделите Kia Sportage, Soul и Cerato. Марката HiPhi пусна първия си автомобил, HiPhi X, от този завод през ноември 2021 г., въпреки че компанията е създадена четири години по-рано.
С годишен производствен капацитет от 150 000 автомобила, заводът произвежда три модела: HiPhi X, Y и Z, като се очаква скоро към гамата да се присъедини и ориентираният към производителността A. Данните за продажбите бележат постепенно нарастване през последните три години, като през 2021 г. са продадени 4237 електрически автомобила, през 2022 г. - 4349, а през 2023 г. - 4829. HiPhi Y, най-достъпният модел, започващ от 339 000 юана (45 хиляди евро), остава най-популярен.
По-скъпите HiPhi X SUV и Z седан, започващи от над 600 000 юана (77 хиляди евро), обаче се борят да се конкурират на европейския пазар, където подобни модели с над 600 конски сили се предлагат на по-ниски цени. По последни данни HiPhi затваря магазини в Ченду и Гуанджоу, което подчертава предизвикателствата, пред които са изправени малките производители на електромобили в Китай на фона на забавянето на пазара на електромобили.