Европейската организация на службите на Пътна полиция (TISPOL), сред обстоен анализ на повсеместното явление за фалшифициране на реални пробег на употребявани автомобили, стигна до заключението, че повечето модели от марките Mazda, Kia и Toyota са най-уязвими от фалшифициране на километражи.
От проучването става ясно още, чие при съвременните модели на BMW пробегът се записва в двадесет различни електронни блока
Това е присъщо и за другите германски премиум марки и значително затруднява работата на измамниците. За разлика от тях, голяма част от корейските и японските автомобили записват данни за пробега само в два или три блока, което ги прави по-лесни за фалшифициране.
Както вече споменахме, най-малко такива точки за записване на пробег има на автомобили от марките Mazda, Kia и Toyota, което прави много по-лесно манипулирането на пробега.
Интересно е също, че при почти всички от по-старите коли с механичен километраж, няма електронни блокове за записване на пробега. При тях показанията могат да се манипулират дори с с помощта на електрическа бормашина, която да върти жилото в обратна посока.
Като цяло по най-груби оценки делът на автомобилите с нереален пробег на вторичния пазар в Европа е около 30%
Превъртането на километражи се прави не толкова често от частните собственици, отколкото от автокъщите. За нашата страна няма такава статистика, но определено този процент е по-голям.
В същото време измамниците предпочитат да връщат километражите най-вече на т.нар. премиум автомобили, тъй като чрез намаляване на пробега могат да печелят повече от такива автомобили. И макар при германските премиум автомобили тази операция да не е от най-лесните, то тя не е невъзможна и определено се прилага.