Въпреки генерализирането на цифровите инструменти, промяната на пробега на модерно превозно средство често все още е лесна. Но германският автомобилен клуб ADAC установи, че километражите на Volkswagen Golf 8 или Audi A3 са особено добре защитени. Според германския автомобилен клуб ADAC, Volkswagen Golf 8 е един от най-добре защитените модели срещу измами с пробег.
Тъй като автомобилите стават все по-заредени с вградени технологии, някои може да си помислят, че измамите с километража са нещо от миналото. Особено след като "добрите стари" ролкови броячи сега обикновено се заменят с екрани, които на пръв поглед изглеждат по-трудни за модифициране.
Но ресурсите на престъпниците никога не трябва да се подценяват. В проучване, публикувано през август 2021 г., германският автомобилен клуб ADAC показа, че повечето модерни превозни средства остават много уязвими към тази измама. Днес обаче същата престижна организация носи искрица надежда, като разкрива, че Volkswagen Golf 8 и четвъртото Audi A3 са много по-добре защитени срещу злоумишлено превъртане на километража.
Audi A3 е технически много близък до Volkswagen Golf 8 и има километраж, който е също толкова сигурен. Към настоящия момент нито един от известните на ADAC „доставчици“, които предлагат устройства, позволяващи лесна промяна на показанията на километража, не е пуснал оферта за тези два модела. Като общо правило обаче измамниците са свикнали да пускат такива устройства бързо след пускането на нов модел.
Но този път защитен компютърен чип с електронен модул (HSM или Hardware Secure Module) шифрова ефективно данните за пробега. Нещо, което много радва могъщата германска асоциация, която преди малко повече от година агитира именно за генерализирането на този проблем и взимането на адекватни мерки.
В Audi, A4и A6 също се използва тази технология, въпреки по-голямата възраст на последните им поколения. Volkswagen, от своя страна, посочва, че планира допълнителни мерки от 2023 г. Целта е още повече да се бори срещу т.нар. "филтри за пробег", които позволяват да се отчитат само част от действително изминатите километри.
Свързаността като съюзник? Вече в състояние да комуникира с пътни инфраструктури или други превозни средства, Golf 8 може лесно да предава своя пробег на независими органи. ADAC също така провежда кампании за по-добро използване на свързаността, достъпна за всички настоящи автомобили.
Тъй като те могат да предават километража дистанционно на производителите, а от там автомобилният клуб иска те да го изпращат редовно на независим официален орган.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ти си
Коментиран от #10
16:55 21.11.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #5
17:41 21.11.2022
5 Теодор
До коментар #4 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Това да не е Космич? Отдавна колите не са със жило. :)Коментиран от #6
17:53 21.11.2022
6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #5 от "Теодор":
А,новите таратайки с какво са,та е толкова ааа,сложно????Щях да пропусна гол...на холандия.сенегал спаси кожата....18:07 21.11.2022
7 Рамбо Силек
18:09 21.11.2022
8 Шест за пет
18:36 21.11.2022
9 Едмонд Дантес
21:03 21.11.2022
10 авто фен
До коментар #1 от "Ти си":
Много интересно как ще манипулира километрите щом те се подават дистанционно в реално време към производителя и ADAC докато собственика си шофира колата. Като я продаде тя ще е със сертифициран пробег от независими източници и измама няма как да се направи.Коментиран от #11
21:05 21.11.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ДА АМА НЕ
21:46 21.11.2022
13 Гост
23:25 21.11.2022
14 Джоко
Хлопа предницата, аспуха е без катализатор, а за бръчките по корпуса да не говорим- във фейса преобладава основно кит.
07:21 22.11.2022
15 джамбазите въртят яко
Перфектен, излъскан от всякъде, абе направо - да ти е кеф.... качваш се и караш, както казват джамбазите.
Закачам диагностиката, и почвам да чета модулите... по табло: 160.000 километра, но в еърбега, скоростите, модула за управление на акумулатора и абс-а - намирам цифричката 995487 (не точно, но нещо такова);
Та, джамбазина първо се опита да ме убеди как аз нищо не разбирам, после - как диагностиката бърка, после - как това не било килметри, а брой запалвания на двигателя, после - че тия модули били сменяни, и за това останала тая стойност вътре "от другата кола".....
09:43 22.11.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Автоджамбазов
16:05 22.11.2022
18 Юзър
20:36 22.11.2022
19 ивелин
22:45 22.11.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.