21 Ноември, 2022 16:43 59 429 22

Превъртане на километраж: При два модела това е почти невъзможно

  • километраж-
  • превъртане-
  • adac

VW Golf 8 и Audi A3 с контраофанзива към неверните данни на километража

Превъртане на километраж: При два модела това е почти невъзможно - 1

Въпреки генерализирането на цифровите инструменти, промяната на пробега на модерно превозно средство често все още е лесна. Но германският автомобилен клуб ADAC установи, че километражите на Volkswagen Golf 8 или Audi A3 са особено добре защитени. Според германския автомобилен клуб ADAC, Volkswagen Golf 8 е един от най-добре защитените модели срещу измами с пробег.

Тъй като автомобилите стават все по-заредени с вградени технологии, някои може да си помислят, че измамите с километража са нещо от миналото. Особено след като "добрите стари" ролкови броячи сега обикновено се заменят с екрани, които на пръв поглед изглеждат по-трудни за модифициране.

Превъртане на километраж: При два модела това е почти невъзможно

Но ресурсите на престъпниците никога не трябва да се подценяват. В проучване, публикувано през август 2021 г., германският автомобилен клуб ADAC показа, че повечето модерни превозни средства остават много уязвими към тази измама. Днес обаче същата престижна организация носи искрица надежда, като разкрива, че Volkswagen Golf 8 и четвъртото Audi A3 са много по-добре защитени срещу злоумишлено превъртане на километража.

Audi A3 е технически много близък до Volkswagen Golf 8 и има километраж, който е също толкова сигурен. Към настоящия момент нито един от известните на ADAC „доставчици“, които предлагат устройства, позволяващи лесна промяна на показанията на километража, не е пуснал оферта за тези два модела. Като общо правило обаче измамниците са свикнали да пускат такива устройства бързо след пускането на нов модел.

Превъртане на километраж: При два модела това е почти невъзможно

Но този път защитен компютърен чип с електронен модул (HSM или Hardware Secure Module) шифрова ефективно данните за пробега. Нещо, което много радва могъщата германска асоциация, която преди малко повече от година агитира именно за генерализирането на този проблем и взимането на адекватни мерки.

В Audi, A4и A6 също се използва тази технология, въпреки по-голямата възраст на последните им поколения. Volkswagen, от своя страна, посочва, че планира допълнителни мерки от 2023 г. Целта е още повече да се бори срещу т.нар. "филтри за пробег", които позволяват да се отчитат само част от действително изминатите километри.

Превъртане на километраж: При два модела това е почти невъзможно

Свързаността като съюзник? Вече в състояние да комуникира с пътни инфраструктури или други превозни средства, Golf 8 може лесно да предава своя пробег на независими органи. ADAC също така провежда кампании за по-добро използване на свързаността, достъпна за всички настоящи автомобили.

Тъй като те могат да предават километража дистанционно на производителите, а от там автомобилният клуб иска те да го изпращат редовно на независим официален орган.

Превъртане на километраж: При два модела това е почти невъзможно


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ти си

    29 2 Отговор
    Да наблегнем на " почти невъзможно" - ако се изплаща значи всичко е възможно....

    Коментиран от #10

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    3 46 Отговор
    Как да не може??????какъв е проблема?????като откачиш жилото,и колата се движи ,а километража не.......Толкова ли е сложно???

    Коментиран от #5

  • 5 Теодор

    43 1 Отговор

    До коментар #4 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Това да не е Космич? Отдавна колите не са със жило. :)

    Коментиран от #6

  • 6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    4 10 Отговор

    До коментар #5 от "Теодор":

    А,новите таратайки с какво са,та е толкова ааа,сложно????Щях да пропусна гол...на холандия.сенегал спаси кожата....
  • 7 Рамбо Силек

    31 1 Отговор
    От много години авто-производителите пишат километрите на всевъзможни места, не само в таблото - ключове, хед-юнити, манипулатора в конзолата, скоростна кутия... Дори да върнат видимата стойност на таблото, ако някой се хване, все от някъде ще прочете реалните километри. Всичко се записва, дори колко завъртания са направили двигателя и скоростната кутия.
  • 8 Шест за пет

    30 1 Отговор
    Нема се спасът от "българския гении"
  • 9 Едмонд Дантес

    20 1 Отговор
    За Българина невъзможни неща няма . Зависи кои колко ще си плати за услугата .
  • 10 авто фен

    15 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ти си":

    Много интересно как ще манипулира километрите щом те се подават дистанционно в реално време към производителя и ADAC докато собственика си шофира колата. Като я продаде тя ще е със сертифициран пробег от независими източници и измама няма как да се направи.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ДА АМА НЕ

    20 3 Отговор
    И НА КОЙ МУ ДРЕМЕ НА КОЛКО КИЛОМЕТРА Е КОЛАТА КАТО ВИНАГИ ЩЕ СЕ ПРОДАДЕ СЛЕД КАТО ИЗТЕЧЕ ГАРАНЦИЯТА, ОТИВА В ТРЕТИЯ СВЯТ И НА НИКОЙ НЕ МУ ПУКА КВО ПИШЕ НА ТАБЛОТО ХАХАХАХА
  • 13 Гост

    18 2 Отговор
    И като ти се счупи Гоуфа на едни малки реални километри, разбираш, че не са виновни джамбазите, а ВАГ-овете лежат на старите лаври от Голф 4 и назад
  • 14 Джоко

    6 2 Отговор
    Какво очаквате от кола втора употреба? Все едно да вземеш кака Мара от пазара!
    Хлопа предницата, аспуха е без катализатор, а за бръчките по корпуса да не говорим- във фейса преобладава основно кит.
  • 15 джамбазите въртят яко

    18 0 Отговор
    Отиваме да гледаме един Мерцедес на Горубляне.
    Перфектен, излъскан от всякъде, абе направо - да ти е кеф.... качваш се и караш, както казват джамбазите.
    Закачам диагностиката, и почвам да чета модулите... по табло: 160.000 километра, но в еърбега, скоростите, модула за управление на акумулатора и абс-а - намирам цифричката 995487 (не точно, но нещо такова);
    Та, джамбазина първо се опита да ме убеди как аз нищо не разбирам, после - как диагностиката бърка, после - как това не било килметри, а брой запалвания на двигателя, после - че тия модули били сменяни, и за това останала тая стойност вътре "от другата кола".....
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Автоджамбазов

    7 0 Отговор
    превъртането на километража е подмладяване на колата-като пласти4на операция на оборотна жена.
  • 18 Юзър

    4 0 Отговор
    Нищо сигурно няма на сто процента. Нещата винаги са ръка за ръка. С подобряването на защитата ще се появят и по мощни инструменти, а хора с акъл не липсват.
  • 19 ивелин

    6 1 Отговор
    Напълниха колите с електроника едната част която е не нужна но до сега не направиха нищо така,че километражите да не бъдат превъртян толкова т рудно ли е от 1990 година насам има chıp-ве pametı EEROM, EPROM ,ROM, които могaт да съхраняват памет на коитo само може да се записва но не може да се промени 12 типа памети но защо не го направиха ? За да могат от Западна Европа старите използвани коли да се продават на високи цени в Източна Европа от резервните част печелят повече отколкото нова кола.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.