Toyota разработва технология за улавяне на въглероден диоксид в задвижвания с водород състезателен автомобил на базата на Corolla, който дебютира миналото лято в петчасово състезание за издръжливост в Япония. Според Automotive News , новото филтърно устройство премахва парниковите газове от атмосферата по време на шофиране.
Технологията за улавяне на въглероден диоксид се състои от два кръгли филтъра - единият в предната част на двигателното отделение, а другият на входа на въздушния филтър, който засмуква 60 литра въздух в секунда. Филтрите, направени от керамичен катализатор, покрит с абсорбент на въглероден диоксид, разработен от Kawasaki Heavy Industries, улавят въглеродния диоксид от въздуха и по-късно го абсорбират в специален резервоар.
Не е необходима допълнителна енергия за отстраняване на въглеродния диоксид, тъй като топлината от двигателя освобождава въглерода от филтрите в течността. След това се абсорбира и се съдържа в алкиламинов разтвор, готов за изхвърляне.
Toyota вярва, че е първата, която тества такава технология, добавяйки към списъка си с инициативи за неелектрически автомобили, за да се бори за въглеродна неутралност, заедно с разработването на водородни състезателни автомобили.
Отбелязва се, че за всеки 20 обиколки тестовата кола Toyota GR Corolla улавя само 20 грама въглероден диоксид, като филтърът трябва да се сменя при всяко спиране в бокса. За сравнение, традиционният бензинов двигател произвежда средно 1500-2000 грама въглероден диоксид на литър изгорено гориво.
Toyota смята, че технологията може да е по-подходяща за камиони, тъй като по-големите филтри ще улавят повече въглероден диоксид от въздуха, въпреки че се очаква да струват повече. „Тази технология за улавяне на въглероден диоксид все още е в много ранен етап на развитие, но ние използваме моторните спортове, за да ускорим развитието ѝ “, каза Наоаки Ито, генерален мениджър на проекта за разработка на автомобили на GR.