29 Февруари, 2024 14:18 6 111 24

Toyota всячески се стреми да избегне електромобилите: Разработва система, която изсмуква въглерод от въздуха

  • toyota-
  • въглероден диоксид-
  • технологии-
  • водород
Toyota всячески се стреми да избегне електромобилите: Разработва система, която изсмуква въглерод от въздуха - 1

Toyota разработва технология за улавяне на въглероден диоксид в задвижвания с водород състезателен автомобил на базата на Corolla, който дебютира миналото лято в петчасово състезание за издръжливост в Япония. Според Automotive News , новото филтърно устройство премахва парниковите газове от атмосферата по време на шофиране.

Toyota всячески се стреми да избегне електромобилите: Разработва система, която изсмуква въглерод от въздуха

Технологията за улавяне на въглероден диоксид се състои от два кръгли филтъра - единият в предната част на двигателното отделение, а другият на входа на въздушния филтър, който засмуква 60 литра въздух в секунда. Филтрите, направени от керамичен катализатор, покрит с абсорбент на въглероден диоксид, разработен от Kawasaki Heavy Industries, улавят въглеродния диоксид от въздуха и по-късно го абсорбират в специален резервоар.

Не е необходима допълнителна енергия за отстраняване на въглеродния диоксид, тъй като топлината от двигателя освобождава въглерода от филтрите в течността. След това се абсорбира и се съдържа в алкиламинов разтвор, готов за изхвърляне.

Toyota вярва, че е първата, която тества такава технология, добавяйки към списъка си с инициативи за неелектрически автомобили, за да се бори за въглеродна неутралност, заедно с разработването на водородни състезателни автомобили.

Toyota всячески се стреми да избегне електромобилите: Разработва система, която изсмуква въглерод от въздуха

Отбелязва се, че за всеки 20 обиколки тестовата кола Toyota GR Corolla улавя само 20 грама въглероден диоксид, като филтърът трябва да се сменя при всяко спиране в бокса. За сравнение, традиционният бензинов двигател произвежда средно 1500-2000 грама въглероден диоксид на литър изгорено гориво.

Toyota смята, че технологията може да е по-подходяща за камиони, тъй като по-големите филтри ще улавят повече въглероден диоксид от въздуха, въпреки че се очаква да струват повече. „Тази технология за улавяне на въглероден диоксид все още е в много ранен етап на развитие, но ние използваме моторните спортове, за да ускорим развитието ѝ “, каза Наоаки Ито, генерален мениджър на проекта за разработка на автомобили на GR.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пею

    14 1 Отговор
    И мойта Пена тъй всячески се стреми да ми изсмуква джоба. Напоследък вътре само некоя жълта стинка намирам...
  • 2 Бай Джап

    25 7 Отговор
    Тойота са истинските и мъдри визионери, но джендъpите и либералите ги прецакаха, като се вързаха на глупостите на Найлон Мъск и екоталибаните!

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Факт

    6 8 Отговор
    Ахаха голема глопозт
  • 4 Иван

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Джап":

    Харесваш ли НРБ?
  • 5 Страхотна новина за теб

    12 12 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Джап":

    В състезателен режим този автомобил е изхарчил минимум 20 л гориво за 20 обиколки. Със сигурност е повече но нека да сме оптимисти. При 2000 гр на литър, за състезанието са отделени 40 000 гр въглероден диоксид а феноменалното изобретение на toyota е успяло да събере 20 грама от тях. Мислиш ли че си заслужава и има някакъв смисъл? А какво се е случило с останалите 39 980 грама?

    Поредната манипулация на toyota за да изглежда екологично.
  • 6 Тоз

    10 1 Отговор
    Заглавието е изфантазирано от автора и няма нищо общо с целите на Тойота.
  • 7 Ситрошен

    7 18 Отговор
    Toyota са обречени с тези тъпи решения. Ще станат абсолютен спомен както Кодак, Нокия и Блекбери с това закостеняло мислене
  • 8 Стамат

    21 4 Отговор
    От 1 литър гориво (около 870гр) се получават 1500-2000гр. СО2 нещо по тъпо не можахте ли да напишете

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Селянина с колелото

    11 1 Отговор
    "Системата" която изсмуква въглерода е "измислена" отдавна, нарича се Флора.

    Коментиран от #19

  • 10 Кое му е тъпото

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Стамат":

    Твоя автомобил колко грама на километър отделя и колко харчи? 100 гр на километър, означават 10 000 гр на 100 км което е 5-6 литра гориво.

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 11 Сър

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Стамат":

    Тъп ли си, кислорода откъде идва?
  • 12 Николай

    11 6 Отговор
    2000 грама са 2 килограма. Къде се събраха в 1 литър гориво който е 740 грама. Тука някой въобще не е на ясно какво пише.
  • 13 гост

    3 1 Отговор
    тва някакъв нов тип бойлер ли е?
  • 14 бай Даньо

    3 7 Отговор
    Тойота се занимава с глупости.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Абе

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "Кое му е тъпото":

    Приятел от 1000 гр гориво на километър не можеш да получиш 10 пъти повече СО2 изчислено в грамове. Наистина е тъпо.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Ама

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ама":

    Приятел не пиши минуси, а се образовай. Това че пишеш минус по отношението на вода , бензин и кога водата тежи 1 кг те излага още повече, защото това те излага още повече. За твое сведение едно време това се учеше по физика в 8 клас.
  • 19 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Селянина с колелото":

    Едно дърво пречиства 22 кг СО2 за година.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 В статията

    0 0 Отговор
    се казва, че автомобилът е водороден - който не отделя CO2 при горене., а само вода, и че единия филтър е в предната част на двигателното отделение, а другият на входа на въздушния филтър.. Значи системата улавя CO2 от влизащия въздух в двигателя, а не от изгорелите газове..
  • 22 истина ти казвам

    0 0 Отговор
    Не лоша идея! Ама само да питам,във тия филтри нема да попада само въглероден двуокис и ако са като катализаторите, кво прайм със цената?
  • 23 Буден

    0 0 Отговор
    Браво на Тойота ДВГ трябва да живее тия тролей са сам прах в очите
  • 24 КИРЕ

    1 0 Отговор
    След като, Китайците им дръпнаха с електрическите автомобили, започнаха да се правят на иновативни в други технологии. Европейците и Американците също.