Учени, цитирани от Daily Mail, излязоха със становище, че спирачките и гумите изпускат 1 850 пъти повече твърди частици от изпускателните тръби на съвременните коли, които са оборудвани с филтри, които намаляват емисиите, пише Daily Mail .
Екипът отбелязва още, че електрическите автомобили са средно с 30% по-тежки от колите с двигатели с вътрешно горене, което кара спирачките и протекторите на гумите да се износват много по-бързо, отколкото при стандартните автомобили. В резултат на това в атмосферата се отделят повече малки и често токсични частици.
Според професор от Virginia Tech това изследване е „само частично вярно“. Ученият отбелязва, че електромобилите наистина са по-тежки, така че техните гуми ще отделят повече микропластмаса във въздуха, но това важи и за тежките автомобили с ДВГ, предпочитани основно на американския пазар.
Професор Ракха също така отбелязва, че е много трудно да се определи разликата между количеството микропластмаса, отделяна от протекторите на гумите на електрически автомобили и това от колите с ДВГ, тъй като е необходимо да се определят пластмасовите частици, които вече са във въздуха от други източници, сходни с тези от които се произвеждат гумите.
Но Раха и колегите му провеждат първите полеви тестове, които позволяват да се определи колко пластмасови частици се изхвърлят в атмосферата от електромобили и от автомобили с ДВГ. За целта те използват симулатори на трафик, които симулират градски условия. Екипът очаква да открие съществена разлика, като предполага, че тя ще бъде около 20%.
Учените също така посочват, че това проучване не означава, че хората трябва да се откажат от използването на електрически автомобили, защото те са "по-ефективни при нулеви емисии", но отбелязва факта, че електромобилите също отделят много CO2, но по косвен начин, когато се зареждат.
Батериите на електрически автомобили тежат средно около 453 кг, а емисиите от гумите могат да бъдат 400 пъти по-високи от емисиите от изпускателните тръби. В същото време именно такова замърсяване води до здравословни проблеми като: сърдечно заболяване, астма, болест на дробовете, рак и риск от преждевременна смърт.
В същото време учените отбелязват, че новите автомобили с бензинови двигатели са направени "по-чисти" благодарение на актуализирането на оборудването на двигателя с вътрешно горене, което включва филтри за твърди частици, които намаляват емисиите. От друга страна увеличеното тегло на електрическите превозни средства поради литиево-йонните батерии води до по-бързо износване на протекторите на гумите, което в крайна сметка води до повишени емисии.