През януари тази година китайската BYD започна да превозва автомобили на собствен товарен кораб. По-любопитното е, че през следващите две години фротилият ана компанията ще бъде допълнена с още седем такива товарни колаби. Това ще позволи на BYD значително да увеличи глобалните продажби и износа на автомобили, както и да избегне прекомерните разходи за външни превозвачи на автомобили.
Първият товарен кораб BYD е построен от CIMC Raffles. Това е първият превозвач на автомобили, построен в китайска корабостроителница и предназначен изключително за износ на автомобили извън страната. Той може да побере до 7000 автомобила. Следващите два кораба с капацитет също от 7000 коли ще бъдат построени от CSSC Offshore & Marine Engineering. Те вече се правят в корабостроителницата в Гуанджоу.
Ще припомним, че през 2023 година Китай стана най-големият износител на автомобили в света, отнемайки титлата от Япония. Китайските автомобилни производители обаче изпитват критична липса на кораби, за да ги доставят. Сега инвазията им започва с поръчката на нови кораби.
Към ноември миналата година китайските корабни компании се занимават предимно с друг износ, като само 40% от товарите се отделяха за автомобили. Това прави общ капацитет от около 110 000 коли. За сравнение, японските корабни компании са в състояние да транспортират 1.6 милиона коли годишно.
SIAS също планира да развие свой флот. През следващите три години SAIC Anji Logistics ще наеме 14 кораба. Някои от тях ще могат да превозват по 9 000 коли. Според официални данни през ноември миналата година китайските корабособственици са поръчали 37 кораба, специално за превоз на автомобили, които са с общ капацитет 290 000 единици.
Първият кораб, натоварен със 7 000 автомобила от марката BYD вече акостира в Европа, като разтовари продукцията си в Германия, Нидерландия и Белгия. Според китайците по-евтината доставка ще покрие изкуствено увеличените от Европа цени на китайските коли.