Отидете към основна версия

5 710 7

Ето го новия Mercedes G-Class - с повече мощност и „прозрачен“ капак

  • mercedes-benz-
  • g-klasse-
  • g-class-
  • g63 amg

И в двете си версии, офроудърът добавя мек хибрид в силовия си тракт

G-Класата носи офроуд факлата на Mercedes-Benz през последните 45 години. И за това време всъдеходът не се е променил много. Но за 2024 г. Mercedes най-накрая електрифицира своя емблематичен офроудър – меко казано – преди предстоящия EQG EV да се появи по-късно тази година.

Базовият G550 се отказва от своя V8 мотор, като той е сменен с нов трилитров редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор и мек хибриден тракт. Това дава на базовата G-класа 443 конски сили, като само интегрираният стартер генератор доставя 20 к.с. Системната мощност на иновацията е общо с 27 к.с. повече от предишния модел, но с по-малко въртящ момент. Прякото сравнение между иновацията и предходния модел е следната:

2024 G550 - Turbo 3.0L I-6 Hybrid - 443 к.с.
2025 G550 - битурбо 4.0L V-8 - 416 к.с.

Актуализиран деветстепенен автоматик с преобразувател на въртящия момент дава по-широки предавателни числа като цяло, докато задвижването на всички колела с разделяне на въртящия момент 40-60 е стандартно. И дори с двигателя с по-малък работен обем, G550 все още има отлична офроуд мощ.

Три механични блокажи на диференциала работят съвместно с раздатъчна кутия, която предлага отлични ниски предавки. Клиренсът е без промяна, като остават и 30- и 31-градусовите ъгли на атака.

Mercedes внедрява функция Off-Road Cockpit в информационно-развлекателната система MBUX, за да подпомогне движението извън пътя. Off-Road Cockpit показва елементи като позициониране на превозното средство, надморска височина, ъгъл на завиване и температура на 12.3-инчовия сензорен екран или на съответния цифров инструментален панел, което позволява на потребителите да персонализират дисплея, както намерят за добре.

Функцията „Прозрачен преден капак“, заимствана от EQE и GLC, също се пренася, позволявайки на водача да вижда „през“ предния край на автомобила с помощта на 360-градусовата камера отгоре.

Сред другите екстри са адаптивен круиз контрол, наблюдение на мъртвата зона, разпознаване на пътни знаци и др. Пакетът за паркиране се предлага и с 360-градусова горна камера. Купувачите могат да добавят неща като адаптивен асистент за кормилно управление, активно аварийно спиране и асистент за скорост въз основа на маршрута.

Докато базовият G550 намалява двигателя си, ориентираният към производителността G63 остава непроменен. 4.0-литровият V8 с две турбини е с мощ 577 к.с.и разполага със същата 48-волтова мека хибридна инсталация като в базовия модел. Това е достатъчно мощност, за да изстреля G63 до 100 км/ч за 4.2 секунди.

AMG Active Ride Control е нова опция за G63 и добавя хидравлична стабилизация при накланяне и регулируемо адаптивно затихване за по-добро представяне на пътя и извън него. Можете да го получите като част от AMG Offroad Package Pro.

Както базовият G550, така и G63 получават фини визуални подобрения за 2025 г. G63 специално идва с нова опция за боя Manufaktur Hyper Blue Magno, стандартни адаптивни LED фарове и освежен дизайн на бронята. Можете също така да избирате от шест различни опции за колела, вариращи от 20 до 22 цола.

Едно нещо, което Mercedes не разкрива, е колко струва новата и подобрена G-класа. Моделът от 2024 г. започва от $144 150, а G63 е на цена от $180 950. Очаквайте моделът 2025 да бъде по-скъп и в двете си версии.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.

Свързани новини