Японската компания Toyota стана лидер по продажби на световния пазар за втора поредна година. През 2013-а производителят успя да реализира 9 980 000 автомобила - резултат, който е с 2.4% по-голям от този през 2012-а. Изнесените данни са на агенция Bloomberg.
Според изнесената информация втората позиция се държи от гиганта General Motors, а престижната тройка се допълва от Volkswagen, които са реализирали съответно 9.71 и 9.70 млн. автомобила. Както се вижда, разликите между първите три производителя са съвсем малки и специалистите очакват размествания през тази година.
Тенденциите показват, че Toyota губи позиции на родния пазар. В Япония през миналата година са продадени 2.29 млн. коли, което е спад с 5% спрямо предходната 2012-а. Най-много коли Toyota са продадени в САЩ. Volkswagen пък продължава да скъсява дистанцията с GM. През 2012-а разликата между двата концерна беше 460 000 автомобила, а сега е 270 000.
През 2014-а от Toyota се надяват да увеличат продажбите си до 10.32 млн. коли, като ще наблегнат на пазарите в Китай и САЩ. Главната схватка обаче се очаква да е именно на пазара в САЩ, където се наблюдава най-голям растеж на продажбите на нови автомобили.