Японската компания Toyota стана лидер по продажби на световния пазар за втора поредна година. През 2013-а производителят успя да реализира 9 980 000 автомобила - резултат, който е с 2.4% по-голям от този през 2012-а. Изнесените данни са на агенция Bloomberg.
Според изнесената информация втората позиция се държи от гиганта General Motors, а престижната тройка се допълва от Volkswagen, които са реализирали съответно 9.71 и 9.70 млн. автомобила. Както се вижда, разликите между първите три производителя са съвсем малки и специалистите очакват размествания през тази година.
Тенденциите показват, че Toyota губи позиции на родния пазар. В Япония през миналата година са продадени 2.29 млн. коли, което е спад с 5% спрямо предходната 2012-а. Най-много коли Toyota са продадени в САЩ. Volkswagen пък продължава да скъсява дистанцията с GM. През 2012-а разликата между двата концерна беше 460 000 автомобила, а сега е 270 000.
През 2014-а от Toyota се надяват да увеличат продажбите си до 10.32 млн. коли, като ще наблегнат на пазарите в Китай и САЩ. Главната схватка обаче се очаква да е именно на пазара в САЩ, където се наблюдава най-голям растеж на продажбите на нови автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БМВ БЪЛГАРИЯ
Според мен между 9 710 000 и 9 700 00 разликата не е 270 хиляди автомобила или аз нещо бъркам математиката?
09:31 27.01.2014
2 БМВ БЪЛГАРИЯ
Коментиран от #3
09:32 27.01.2014
3 skier
До коментар #2 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
Неразбираемо е за теб, за мен е пределно ясно, но най-важното е, че най-добрите, японците пак са на върха.Коментиран от #4, #9
09:41 27.01.2014
4 марито марито
До коментар #3 от "skier":
Ти си стой с Тойота и японците на върха,а аз ще си карам луксозните немски возила!!!Коментиран от #19
11:03 27.01.2014
5 Монго
Коментиран от #6
11:21 27.01.2014
6 Благовест Стефанов
До коментар #5 от "Монго":
Тогава как си позволяваш да имаш 3 коли?Коментиран от #8
14:31 27.01.2014
7 Емил Димитров
15:05 27.01.2014
8 Монго
До коментар #6 от "Благовест Стефанов":
Купил съм три коли, за да може всеки член от семейството ми да е "мобилен", макар, че "женските" си делят една кола. Ако си гледах само моя "кеф"..., щях да се "дуя" с някой японски джип или немска -лукс, и да се правя на интересен, като някои тука...П.П. Е нямаше да се правя, но тава си е до манталитет, или до нещо друго.
15:14 27.01.2014
9 Стефан Никодимов
До коментар #3 от "skier":
"Volkswagen пък продължава да скъсява дистанцията с GM. През 2012-а разликата между двата концерна беше 460 000 автомобила, а сега е 270 000."Какво точно ти е ясно? Пише, за VW и GM, Toyota не присъстват в дадения контекст.
Коментиран от #10
15:22 27.01.2014
10 Монго
До коментар #9 от "Стефан Никодимов":
"Според изнесената информация втората позиция се държи от гиганта General Motors, а престижната тройка се допълва от Volkswagen, които са реализирали съответно 9.71 и 9.70 млн. автомобила." и "Volkswagen пък продължава да скъсява дистанцията с GM. През 2012-а разликата между двата концерна беше 460 000 автомобила, а сега е 270 000."...Това не му е ясно на човека, а и на мен.Коментиран от #17
16:01 27.01.2014
11 Симеон Тасев
да бе да и аз така си мислех
19:21 27.01.2014
12 Симеон Тасев
19:21 27.01.2014
13 Iaroslav Stanchev
Какво ме топли,че разликата между трите марки била 400000 коли,като не мога да си позволя нито един от моделите им.Най-много Дачия,ама и там не е сигурно.
Коментиран от #14
10:11 28.01.2014
14 БМВ БЪЛГАРИЯ
До коментар #13 от "Iaroslav Stanchev":
Мислиш ли че тяхната цел е хората в България да могат да си ги позволят.В западна европа повечето хора могат да си купят тези коли и те са направили цените, хем да е евтино, хем да печелят.А това че в България сме така тях ни най-малко ги интересува.То и изобщо да не купуваха нови коли тук от тях нямаше да има разлика в класациятаКоментиран от #15
10:53 28.01.2014
15 Iaroslav Stanchev
До коментар #14 от "БМВ БЪЛГАРИЯ":
Абсолютно си прав.Обаче цената на една Корола в Германия е 38000 лева,а в България е 31000 лева.Значи не е проблема в цената,нали? Разликата в цените е точно една заплата на немски работник-3500 евро.Ей затова ще си карам дъртия немски дрънгел и съм им .... класациите и колите и всичко.11:52 28.01.2014
16 Димитър Георгиев
18:25 28.01.2014
17 antropos
До коментар #10 от "Монго":
То че е неясно, неясно е! В абзаца се коментира американския пазар, вероятно се има предвид разликата между двата гиганта точно на този пазар19:51 28.01.2014
18 триста итридесети
21:27 28.01.2014
19 Циг Циг
До коментар #4 от "марито марито":
До марито #4: Аз пък,ще си карам Toyotata и Hondata и си ги карам.А ти стой в сервиза докато аз си правя кефа.И да пиеш един валирян , че като дойде сметка и пръц. Абе ,да е жив и здрав татко!15:45 29.01.2014