Отидете към основна версия

1 084 2

Hyundai представи състезателен Ioniq 5 N

  • hyundai-
  • ioniq-
  • ioniq 5-
  • 5 n

eN1 Cup се отличава с по-ниско тегло

Hyundai Ioniq 5 N навлиза в света на моторните спортове с участието си в новосъздадената състезателна серия eN1. Вдъхновени от успешния клас N1, в който участва Elantra (известна като Avante в Южна Корея), сериите eN1 са създадени, за да демонстрират възможностите за представяне на електрическите превозни средства, като същевременно предлагат и зрелище за любителите на моторните спортове.

При превръщането на серийния Ioniq 5 N в състезателен автомобил инженерите на Hyundai са променили доста. Автомобилът преминава през строга програма за намаляване на теглото, като сваля близо 600 кг в сравнение с уличния си аналог. Това забележително постижение е постигнато благодарение на стратегическото използване на леки материали, включително капак от подсилена с фибростъкло пластмаса и поликарбонатни прозорци. Резултатът е състезателна машина, която може да се похвали с подобрена пъргавина и представяне на пистата. Визуално eN1 Cup Car получава аеродинамичен бодикит с разширени калници и високо задно крило, което подобрява както естетиката, така и възможностите за намаляване на притискателната сила. В същото време 18-цоловите ковани джанти, обвити в гуми със сликове, осигуряват максимално сцепление и стабилност по време на високоскоростни маневри. В кокпита фокусът е върху функционалността и ангажираността на водача.

Интериорът е изчистен до най-същественото, с една-единствена седалка за шофьора и пълна клетка, отговаряща на изискванията на FIA, за по-голяма безопасност. Въпреки минималистичния си интериор, eN1 Cup Car е оборудван с най-съвременни технологии, включително система за изключване на високо напрежение и противопожарна система, гарантиращи безопасността на водача в случай на инцидент. Интересно е, че Hyundai запазва някои от уникалните функции, представени в серийния Ioniq 5 N, като например генерирането на фалшив звук от двигателя (N e-Shift) и възможността за симулиране на смяната на предавките. Отборите дори имат свободата да персонализират предпочитаните от тях звуци на двигателя, добавяйки нотка на персонализация към състезателното изживяване.Под капака eN1 Cup Car запазва конфигурацията с два двигателя, която се среща в пътния му аналог, осигурявайки комбинирана мощност от 641 конски сили. Свързан с 84-киловатчасова батерия, този електрически двигател е способен на ускорение от 0 до 100км/ч се оценява на около 3 секунди.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини