През март Volvo Cars отбеляза значителен етап от развитието си, тъй като регистрира най-високите си продажби в историята, до голяма степен благодарение на силното търсене на EX30.
С общо 78 970 продадени автомобила през март шведският автомобилен производител отбеляза забележителен ръст от 25% в сравнение със същия период на миналата година. Това постижение представлява най-високият месечен обем на продажбите в почти вековната история на Volvo, като надминава предишния рекорд от 78 761 автомобила, продадени през декември 2020 г.
Отличникът, който стимулира този скок, е EX30, моделът от начално ниво на Volvo. Забележително е, че EX30 допринася за 55% от общия ръст на продажбите на компанията през миналия месец, като на него се падат 15 838 единици от общото увеличение.
През първото тримесечие на годината Volvo постигна забележителен ръст в продажбите, като увеличението е с 19 749 автомобила, което бележи ръст от 12%. EX30, въпреки преодоляването на първоначалните софтуерни предизвикателства, изигра ключова роля, представлявайки 14 544 броя от общия прираст на продажбите за тримесечието, което се равнява на 74%.
Успехът на Volvo е допълнително стимулиран от ограничената конкуренция в сегмента на малките електрически SUV модели.Конкуренти като Smart #1, Opel Mokka Electric, Jeep Avenger и MG 4 са на цени, малко по-високи от тези на EX30.