Германският министър на финансите Кристиан Линднер възкреси дебата относно решението на Европейския съюз да забрани продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 година, като поиска повече изключения и наблегна най-вече на горивата, произведени с помощта на възобновяема електроенергия и въглероден диоксид, уловен от атмосферата.
„Трябва да отидем по-далеч и като цяло да се фокусираме върху технологичните иновации“, казва Линднер пред вестник Augsburger Allgemeine. „Синтетичните течни горива и биогоривата също са начин да бъдем щадящи към климата.“
Така забраната за производство на коли с ДВГ след 2035-а почти пропа, след като Германия я блокира, а европейските икономически сили май се отказаха от съпротивата си. Беше постигнато и предварително споразумение, позволяващо на автомобили, работещи изцяло с т.нар. "електронни горива", да се зачитат към нулевите климатични цели на блока.
Ще припомним, че т.нар. електронни, или екологични, горива са синтетични горива, които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия, или от въглеродно неутрална електроенергия.