Днес обръщаме внимание на едно шведско комби и по-конкретно на неговата повдигната крос версия. Става дума за модела Volvo XC70, който се явява голямо комби с надежден дизелов двигател, безпроблемна автоматична трансмисия и прилична 4х4 система.
По-конкретно добре е да се ориентирате към фейслифта на третото поколение, или с други думи към екземпляри, произведени през периода 2014 - 2016 година. У нас най-разпространен е дизеловият 2.4-литров двигател.
Да, този модел не е твърде разпространен, но винаги е бил надежден. Отчасти това е и проблем при намирането на качествен употребяван автомобил, защото и собствениците нямат желание да се разделят с тези комбита.
Качеството на боята и метала на това Volvo е на високо ниво, само хромираните елементи могат леко да избледнеят. Интериорните материали в XC70 имат добра устойчивост на износване: дори след изминаване на 250 хиляди километра, кожата на волана или седалките няма да изисква подмяна.
Както вече споменахме, почти всички автомобили на пазара са с 2.4-литров петцилиндров турбодизел. Като цяло това устройство е издръжливо, но и то, като всеки друг мотор, си има своите проблеми.
Когато проверявате този двигател, не забравяйте да слушате работата му, за да видите дали се чува характерното за ролки свистене. Опъващите ролки са слабото място на този агрегат. Те не са надеждни, което може да доведе до ранни проблеми със задвижващия ремък.
Шестстепенната автоматична трансмисия на Aisin няма да ви притеснява с редовни (на всеки 60 хиляди км) смени на масло. Централният съединител от пето поколение Haldex официално не изисква поддръжка. Всъщност течността му трябва да се сменя на всеки 60 хиляди км с измиване на филтърната мрежа.
Окачването е здраво, возията е сравнително мека и ако колата не е имала предишни уреди, ламарините няма да са податливи на корозия. с други думи това е един добър вариант за голямо и сравнително икономично комби, което е практично и проходимо.
На пазара у нас няма изобилие от предлагане на тези комбита, като повечето от тях са с пробег от над 200 000 километра. Ако двигателят е поддържан добре обаче, това не трябва да ви притеснява. Цените са от порядъка на 25 000 лева. Ето и някои такива предложения, които можете да видите ТУК.