Отидете към основна версия

1 597 1

Porsche показа уникален прототип за тестване на шум

  • porsche-
  • прототип-
  • шум-
  • измерване

Колата е направена на базата на модела 928

Създаването на автомобил, който отговаря на все по-строгите закони, е изключително трудна задача. Автомобилните производители трябва да вземат предвид не само стандартите за емисии и безопасност, но и критериите, свързани с нивата на шума.

За да се ​​уверят, че колите не са твърде шумни, е особено трудно за компаниите, особено за тези, които са специализирани в производство на автомобили с висока мощност. Те обикновено имат по-шумни ауспуси, както и по-широки гуми, които обикновено са по-шумни.

В края на 80-те години Porsche трябваше да разработи техника, за да гарантира, че спортните автомобили няма да бъдат твърде шумни. Базиран на 928, този уникален прототип дебютира през 1989 година, точно по времето, когато Завръщане в бъдещето, част II, излезе на големия екран.

В една алтернативна вселена д-р Емет "Док" Браун би карал това вместо DeLorean DMC-12. Може би странната машина от Цуфенхаузен би паснала идеално и на антиутопичен екшън филм като Mad Max.

Докато машината на времето на Док използва каросерия от неръждаема стомана като Cybertruck, Porsche увива каросерията на колата в памучна вата. Това помага на инженерите да изолират и минимизират източниците на шум от двигателя, всмукателния и изпускателния шум.

Идеята зад този 928 е да се оцени нивото на шума на различни смеси. Ето защо част от вътрешностите на колата са изнесени извън каросерията. Радиаторът е поставен пред предната броня, има чифт вентилатори за охлаждане на двигателя. Голям багажник, прикрепен към предния капак, пък е мястото, където се извършва процесът на всмукване, с кабели, свързани към идеално уплътненото двигателно отделение. Външният вид тук не е приоритет.

Гледката през задното стъкло е още по-лоша, тъй като персонализираният ауспух има огромно гърне, прикрепено към стъклото. Двойно извитите ауспухови тръби са ръчно заварени и разширени до най-високата точка на автомобила, сочещи към задната част.

Добавени са изпъкнали калници, за да се позволи на 928 да поеме различни видове комбинации от джанти и гуми. В настоящата си форма нископрофилната гума се увива около алуминиевата джанта на предишното поколение 911.

Porsche избира 928, защото 911 с въздушно охлаждане е твърде мощен. 924 също беше изключен, тъй като инженерите искат кола, която има много мощност в долния диапазон на оборотите. Според механика на Porsche Харалд Ман, 944 също не е подходящ поради „шума от трансмисията при ниски натоварвания.

Първоначално Porsche тества колата на съществуващо хале, но с течение на времето компанията започва да импровизира. За да се елиминират променливите и да се получат по-точни резултати, е конструирана "писта за измерване на шума на открито" с помощта на стандартизиран асфалт.

928 е оборудван със слик гуми и нивото му на шум е измерено на 63 dB по време на стандартизиран тест с 50 км/ч. При провеждането на новия тест допустимата граница е много по-висока - 74 dB.

Този 928 може да е грозно патенце, ное идеален за целта. Именно този прототип помага на Porsche да направи колите си по-тихи, което може да звучи контраинтуитивно, но трябваше да се направи, за да се спазват разпоредбите за шум. След повече от три десетилетия на служба, сега тази интересна кола се намира в музея на Porsche в Щутгарт.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини