Китайският лидер в производството на електромобили BYD ускорява глобалната си доминация със стратегическа инвестиция от 1 милиард долара в чисто нов завод, разположен в Турция. Този ход е особено проницателен, като се имат предвид неотдавнашните мита, наложени от ЕС на китайските електромобили. Митническият съюз на Турция предоставя на BYD изключително важна задна врата към европейския пазар, като по този начин може да се заобиколят наложените мита и да се запази конкурентоспособността на електрическите автомобили. Очаква се по-късно днес турският президент да обяви новината.
Освен географските предимства, самата Турция представлява процъфтяващ вътрешен пазар на електрически превозни средства. През 2023 г. електрическите превозни средства ще заемат забележителния дял от 7,5% от всички продажби на автомобили в страната. Това напълно съответства на стратегията на BYD за предлагане на достъпни електрически варианти, с плановете за представяне на бюджетния хечбек Seagull (на цена под 20 000 евро) на европейските потребители.
Заводът в Турция е още един ключов елемент от амбициозната стратегия на BYD за глобално разширяване. Компанията вече изгражда завод в Унгария и наскоро откри такъв в Тайланд. Обхватът им се разширява още повече с придобиването на бивш завод на Ford в Бразилия и активно проучват места за потенциален завод в Мексико. Тази агресивна глобална експанзия подчертава намерението на BYD да се превърне в основна сила на международния пазар на електрически превозни средства.
Партньорството между Турция и BYD е печеливш сценарий и за двете страни. Турция си осигурява значителна инвестиция, която вдъхва нов живот на местната индустрия за електрически превозни средства, а BYD получава стратегическа опора в Европа с ново производствено съоръжение.