8 Юли, 2024 10:21 2 974 21

BYD отваря нов завод в Турция

  • byd-
  • турция-
  • завод-
  • електромобили

Очаква се президентът Ердоган да обяви новината по-късно днес

BYD отваря нов завод в Турция - 1

Китайският лидер в производството на електромобили BYD ускорява глобалната си доминация със стратегическа инвестиция от 1 милиард долара в чисто нов завод, разположен в Турция. Този ход е особено проницателен, като се имат предвид неотдавнашните мита, наложени от ЕС на китайските електромобили. Митническият съюз на Турция предоставя на BYD изключително важна задна врата към европейския пазар, като по този начин може да се заобиколят наложените мита и да се запази конкурентоспособността на електрическите автомобили. Очаква се по-късно днес турският президент да обяви новината.

Освен географските предимства, самата Турция представлява процъфтяващ вътрешен пазар на електрически превозни средства. През 2023 г. електрическите превозни средства ще заемат забележителния дял от 7,5% от всички продажби на автомобили в страната. Това напълно съответства на стратегията на BYD за предлагане на достъпни електрически варианти, с плановете за представяне на бюджетния хечбек Seagull (на цена под 20 000 евро) на европейските потребители.

Заводът в Турция е още един ключов елемент от амбициозната стратегия на BYD за глобално разширяване. Компанията вече изгражда завод в Унгария и наскоро откри такъв в Тайланд. Обхватът им се разширява още повече с придобиването на бивш завод на Ford в Бразилия и активно проучват места за потенциален завод в Мексико. Тази агресивна глобална експанзия подчертава намерението на BYD да се превърне в основна сила на международния пазар на електрически превозни средства.

Партньорството между Турция и BYD е печеливш сценарий и за двете страни. Турция си осигурява значителна инвестиция, която вдъхва нов живот на местната индустрия за електрически превозни средства, а BYD получава стратегическа опора в Европа с ново производствено съоръжение.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    19 4 Отговор
    Тесла умре

    Коментиран от #5, #6

  • 2 ю ка ка

    16 2 Отговор
    А защо не тук!? Най-евтините сме в ЕС, в Турция минималната заплата е по-голяма.

    Коментиран от #7, #9, #13, #16

  • 3 Грешка на Китай....

    6 4 Отговор
    Ша плаща мита на колите си за пазара на ЕС...
  • 4 Кво стана с "Грейт Уол" в България

    16 0 Отговор
    Фалираха......що ли??????
  • 5 Тесла прави втори завод

    4 11 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    В.....ГЕРМАНИЯ......
  • 6 Не е Тесла

    2 12 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Toyota умре. Повече електромобили, означава повече зареждане на зарядните на Тесла и повече чиста печалба.

    Повече електромобили, означава и по-голяма нужда от зарядни станции, което ще премахне основната пречка за хората живеещи в панелки да си купят електромобил, а не хибрид.

    Умря опорната точка, че никога електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял, което е около 30 милиона годишно.

    Коментиран от #8, #12

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ю ка ка

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Не е Тесла":

    В България има само в Парадайса няколко тесла зарядни. Освен това те увреждат батерията.

    Коментиран от #10

  • 9 ъхъ

    20 0 Отговор

    До коментар #2 от "ю ка ка":

    Щото сме в ЕС и регулациите са убийствени. За това бсички отиват в Сърбия и Турция.
  • 10 МЪСК

    4 8 Отговор

    До коментар #8 от "ю ка ка":

    1. TESLA имат CCS Type 2 контакт и зареждат на абсолютно всяко DC и AC зарядно и абсолютно всеки Шуко контакт, както и от абсолютно всеки кемперен или 3-фазен контакт със съответния преходник.
    2. DC зареждането НЕ уврежда батерията, а прегряването й. TESLA има най-съвършеното термоуправление и BMS (battery management system), както и най-съвършената климатична система на пазара (OctoValve).

    Коментиран от #11

  • 11 Митбъстър=идиот

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "МЪСК":

    То хубаво,ама нямам пари за Тесла.

    Коментиран от #14, #17

  • 12 Анонимен

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "Не е Тесла":

    Никой не ще да купува електромобили.Тойота правилно заложи на хибриди.
  • 13 Още питай

    19 1 Отговор

    До коментар #2 от "ю ка ка":

    Защото си имаме ББ, КТ, КО, ШШ и другите подобия на политици. Освен това 30% от българите за последните 30 години са постоянни емигранти, никога няма да се върнат в страната и техните деца също. Кой да работи в новите заводи у нас като за съществуващите предприятия вече трудно се намира персонал.
  • 14 Проблемът си е твой

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Митбъстър=идиот":

    Не на ...Тесла.
  • 15 Бавно и полека Турция се превръща

    20 2 Отговор
    В икономически център на Европа. Подготвяте молбите за членство в османският съюз.

    Коментиран от #20

  • 16 Защото все пак

    16 3 Отговор

    До коментар #2 от "ю ка ка":

    Някой трябва и да работи в тези заводи и да е що годе квалифициран. Специалисти по всичко като Ганчо никой не ще
  • 17 Идиоте

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Митбъстър=идиот":

    Така и не се научи, че автомобилните производители не произвеждат 10-годишни Toyota и не се интересуват какво може да си позволи Ганя. Бъдещето на автомобилната промишленост както и настоящето по никакъв начин не зависи от клиентите на 10-годишни Toyota и 20-годишни премиуми

    Коментиран от #18

  • 18 За радост

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "Идиоте":

    Китайските производители не мислят така, затова и бъдещето е на китайските производители.
  • 19 И всё будет „чики пуки“?

    7 0 Отговор
    През 2023 г. електрическите превозни средства ще заемат забележителния дял... 2023 година? Автора на колко ракии е? Хора не пийте в жегата че после кой ще ни съобщава новините?
  • 20 Мадлен

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Бавно и полека Турция се превръща":

    Да цялата черна индустрия на Европа я пренесоха в турция, хора бол че умрели няколко хиляди от отровите не е фатално за тях.
  • 21 Хммм

    1 0 Отговор
    Абе карай си бензиката или дизелака и махни ги тези електрички не си заслужава