Най-новият модел на BMW X3, G45, представи мощния вариант M50 xDrive, но бъдещето на пълноценния X3 M остава неясно.
Настоящият X3 M, задвижван от редови шестцилиндров двигател с два турбокомпресора, осигурява впечатляващи показатели, като моделът Competition може да се похвали с 510 к.с.. Въпреки това, надвисналата сянка на електрификацията поставя под съмнение бъдещето на този високопроизводителен SUV.
Вътрешни дискусии показват, че BMW може да даде приоритет на електрическия X3 M с кодово име G97 пред неговия аналог с двигател с вътрешно горене. Фокусът върху електрическите автомобили и потенциалът за по-високи маржове на печалба при електрическите модели може да повлияе на решението в полза на iX3 M.
Въпреки че нищо не е конкретно, последните слухове подсказват за потенциален край на задвижвания с бензин X3 M. Тъй като е базиран на платформата Neue Klasse, iX3 M може да бъде оборудван с два до четири електрически двигателя. Според Франк Вебер, ръководител на отдела за инженеринг и научноизследователска и развойна дейност, платформата Neue Klasse поддържа до1360 конски сили.