BMW обяви плановете си да представи първия си автомобил с водородни горивни клетки през 2028 г., разширявайки сътрудничеството си с Toyota в тази нова технология. Въпреки че Toyota продава Mirai от повече от десетилетие, навлизането на BMW на пазара на водородни превозни средства бележи значителна стъпка напред.
Новият водороден автомобил ще бъде базиран на съществуващ модел на BMW, вероятно следващото поколение X5. Това решение е в съответствие със стратегията на BMW да използва съществуващите си платформи и опит за ускоряване на разработването и внедряването на нови технологии.
Технологията за водородни горивни клетки, използвана в автомобила на BMW, ще бъде доставена от Toyota, лидер в тази област. Сътрудничеството между двете компании има за цел да ускори комерсиализацията на автомобилите с водородни горивни клетки и да се справи с предизвикателствата, свързани с развитието на инфраструктурата.
Ангажиментът на BMW към водорода е в унисон с нарастващия интерес към алтернативните източници на гориво и необходимостта от намаляване на въглеродните емисии. Въпреки че пазарът на електрически превозни средства е набрал значителна популярност, водородните горивни клетки предлагат обещаващо решение за дълги разстояния и тежкотоварни приложения.
Тъй като BMW се подготвя да пусне на пазара първия си автомобил с водородна горивна клетка, решението на компанията да използва съществуващата си платформа и експертен опит демонстрира нейния ангажимент към иновациите и устойчивостта. С подкрепата на усъвършенстваната водородна технология на Toyota, BMW е в добра позиция да окаже значително влияние на пазара на водородни горивни клетки.