Отидете към основна версия

3 987 15

Защо електромобилите трябва да поевтинеят драстично

  • електромобили-
  • бъдеще-
  • цена

Само с такъв ход те ще станат масови

Автомобилните компании ще опитат нова стратегия, за да направят електрическите автомобили по-евтини. Средният потребител все още не може да си позволи електрически автомобил, въпреки че той е на пазара вече от доста години. Това възпрепятства разпространението на електрически автомобили и съответно постигането на екологичните цели на човечеството.

Каква е ситуацията на пазара?

Не е тайна, че електрическите коли са по-скъпи от тези с ДВГ. Средната цена в САЩ днес е над $48 000, като някои примери достигат над $100 000, като Cybertruck например. Но сега, след като са установили производството на "луксозни" автомобили, производителите също искат да правят пари на пазара, който търси по-евтини изцяло електрически превозни средства. Много от компаниите планират да пуснат подобни предложения, тъй като все повече хора се отказват от скъпите електрически превозни средства.

Европейските и американски автомобилни производители вече правят планове да привлекат купувачи на техните по-евтини нови електромобили, за да накарат клиентите да купят тяхна кола вместо китайска.

Какви фирми планират?

Лидерът в сегмента Tesla обещава да пусне достъпни модели през следващата година, използвайки актуализирана версия на своята платформа за компактни автомобили, която е в основата на кросоувъра Model Y и седана Model 3, въпреки че компанията не е предоставила много подробности.

Гамата на Tesla бързо остарява, което води до спад в продажбите в САЩ през първата половина на годината. От петте модела на Tesla само пикапът Cybertruck е нов. Модел Y, Model 3, седан Model S и кросоувър Model X все още са в първото си поколение. Tesla също планира да създаде специален робот-такси, който може да се кара без човешка намеса.

Честно казано, Tesla е може би най-трудният автомобилен производител, който анализаторите се опитват да предскажат. Причината за това е непредсказуемостта на изпълнителния директор Илон Мъск. Всички тези планове могат да умрат всеки момент, тъй като повечето от неговите обещания са склонни да не се сбъдват.

Както и да е, това не е единствената фирма. Rivian и Lucid, за да пуснат на пазара по-евтини модели, също са планирали някои интересни стъпки:

Rivian Automotive вече представи своите по-достъпни модели - средноразмерният кросоувър R2, който ще се появи през 2026 г., и хечбекът R3, който ще пристигне по-късно през същото десетилетие. Цената на R2 се очаква да започне около $45 000, като R3 се очаква да бъде още по-ниска.

Lucid Motors вече пуска второто си превозно средство тази година, големият и скъп кросоувър Gravity, с начална цена от около 80 000 долара. Но компанията също така планира да пусне по-достъпни автомобили през 2026 г. на платформа от среден размер на цена около $48 000.

И накрая, има VinFast и Scout, които са сравнително нови компании на пазара.

Виетнамският автомобилен производител VinFast планира да внесе няколко модела на пазара в САЩ, за да се присъедини към единствения модел, продаван там досега, двуредовия кросоувър VF 8. VinFast също така казва, че достъпните кросоувъри ще последват през следващата година.

Стартъпът Scout Motors , подкрепен от Volkswagen Group, ще стане един от най-новите участници на пазара на електрически автомобили. Първите превозни средства Scout ще бъдат SUV и пикап. Марката сподели няколко подробности, като каза, че платформата на модела на каросерията е уникална за Scout и че колите ще бъдат здрави. Производството на Scout е планирано да започне в края на 2026 г., като продажбите ще започнат малко след това.

Въпреки че не знаем с точност всички цени на предстоящите автомобили, марките, които ги обявиха, се въртят в диапазона 45 000 и 48 000, което е близо до средната цена днес, но разбира се по-евтино от по-премиум моделите в момента на пазара. Малко вероятно е компаниите да спрат дотук, тъй като китайските производители, подкрепяни от държавни стимули, продават електрическите си автомобили за 30-40 хиляди долара, а в някои случаи дори за 25 000 долара. Американски или европейски марки просто не могат да се конкурират с тях.

Само времето ще покаже дали тази оферта за навлизане на по-евтиния пазар ще се изплати на тези автомобилни производители и дали плановете им изобщо ще проработят, но едно е сигурно: производителите на EV трябва да направят нещо, за да насърчат повече хора да си купят електромобил. А това ще стане само с намаляване на цената.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.

Свързани новини