Китай и ЕС се споразумяха да преразгледат определянето на митнически такси за китайските производители на автомобили, продаващи електрически превозни средства (EV) на територията на Европа, като целта е да се избегнат приетите по0рано мита до 35,3%.
В изявление, публикувано след среща между китайския министър на търговията Уанг Вентао и комисаря по търговията на ЕС Валдис Домбровскис на 19 септември, Европейската комисия каза, че Брюксел и Пекин ще „преразгледат отново“ така наречените ценови ангажименти. Това са споразумения, при които търговският контрагент се задължава да определи минимална продажна цена за своите продукти, за да избегне мита.
В публикация в социалната мрежа X, Домбровскис описа срещата си с Уанг като „конструктивна“ и каза, че Китай и ЕС „увеличават усилията си за намиране на ефективно, приложимо и съвместимо решение на спора“. В същото време еврокомисарят повдигна въпроса за антисубсидийните разследвания на Китай за вноса на спиртни напитки, свинско месо и млечни продукти от ЕС, като ги нарече "неоснователни".
Домбровскис също така повтори "нарастващата загриженост" на Брюксел относно връзките на Китай с Русия, както и ролята, която Пекин играе в заобикалянето на санкциите на ЕС срещу Москва. Междувременно трима дипломати от ЕС потвърдиха пред Euractiv в четвъртък, че Европейската комисия също е отложила решаващото гласуване сред държавите-членки дали да финализира митата за произведените в Китай електрически автомобили. Някои го свързваха с преговорите между Ван и Домбровскис.
Представител на Европейската комисия каза, че 30 октомври е "абсолютният краен срок" за окончателното налагане на митата, освен ако не може да бъде договорено друго решение чрез преговори.