Отидете към основна версия

818 0

Отрова за капиталисти

  • curara-
  • cardi

Може би още в началото на този материал е редно да споменем, че той ще се отрази пагубно на хората, които все още не могат да преодолеят любовта си към паркираната пред блока Лада 1300, или всеки полъх на капиталистически промени в братския Съветски съюз ги изпълва с потрес и възмущение. Руският богатир, с който ще се срещнете този път, е типичен представител на новото и модерно мислене на братушките, а цената му е достойна да задоволи претенциите за изключителност и на английски лорд.

Curara е дело на московското дизайнерско студио Cardi

Студиото е основано в началото на 1991 година от група млади руски специалисти, повечето от които получили образованието си зад граница, което предполага и нестандартното им мислене. Проектът за създаването на двуместен роудстър, който да бъде прецедент в руското автомобилостроене, а също така да е конкуретноспособен на световно равнище, се заражда през 1995 година. Проектът отнема цели три години, но за сметка на това по време на Парижкото автомобилно изложение през 1998 година славяните от Cardi предизвикаха безспорен триумф с модела Curara.

За двигател на своя двуместен роудстър конструкторите избират агрегат от BMW 750. Дванадесетцилиндровото V-образно чудовище наистина отпраща руското возило при сериозните изпълнения. Мощността на агрегата е 326 конски сили, като максималният въртящ момент от 310 Нм осигурява прилична тяга. Имайки се предвид, че братушките са си помогнали с баварски технологии и при ходовата част и трансмисията, на практика повреда в тяхното возило би могла да бъде отстранена във всеки читав фирмен сервиз на BMW.

Въображението си руснаците развихрят и в други посоки. За да се докаже изключителният статут на създадения от тях суперспортен автомобил, кожата, използвана при оборудването на интериора е доставена от Великобритания, и по-точно от фирмата, изпълняваща поръчки на компании като Rolls-Royce и Bentley. С не по-малка прецизност дизайнерите пристъпват към оформянето и на останалите детайли по кокпита. Разположената в средата на арматурното табло навигационна система и стерео биха задоволили и най-изтънчените вкусове.

Разработването на окачването пък започва от бял лист хартия през множество макетни изработки. В крайна сметка руснаците привличат на помощ специалисти от няколко състезателни тима и резултатите са повече от впечатляващи. От Cardi твърдят, че в момента могат да настроят окачването изцяло според личните предпочитания на всеки отделен клиент - от максимално твърдо в стила на суперболидите до елегантната мекота на луксозна лимузина. Иначе предното и задното окачване на славянския атлет е независимо с напречни стабилизатори на устойчивостта, като с изключение на амортисьорите Koni и пружините Eibach всички останали детайли са собствена разработка на Cardi.

За клиентите, които желаят да се сдобият с екстравагантния руски роудстър “на място и веднага”, е предвидено само едно условие - да се разделят с близо 85 000 щатски долара. От Cardi дори са заявили готовността си да въвеждат и допълнителни промени в продаваното от тях возило, ако клиентът има специални предпочитания. Явно и братушките вече са схванали максимата, че клиентът е крал, и с него трябва да се отнасят като с такъв.

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • По-добрият всъдеход от УАЗ

    Това, което виждате на снимката не е тунинг изпълнение, а прототип, който е бил съвсем близко до серийно производство. Едно решение на руското правите ...
    12.10.2017
    5 268
    12
  • Aston Martin по руски

    Московското каросерийно ателие Cardi, известно с оригиналните си прототипи с техника от западни модели, ще отбележи четвъртвековния си юбилей с уникал ...
    11.04.2016
    9 927
    7
  • Volga-Cardi или нещо средно между Rolls-Royce и Pontiac GTO

      Руското ателие Cardi е известно в родината си с редица интересни проекти. Последният им е свързан с преработка на S-klasse в Maybach, но ...
    30.07.2012
    34 159
    29