Last news in Fakti

13 Юли, 2002 00:00 807 0

Отрова за капиталисти

  • curara-
  • cardi

Може би още в началото на този материал е редно да споменем, че той ще се отрази пагубно на хората, които все още не могат да преодолеят любовта си към паркираната пред блока Лада 1300, или всеки полъх на капиталистически промени в братския Съветски съюз ги изпълва с потрес и възмущение. Руският богатир, с който ще се срещнете този път, е типичен представител на новото и модерно мислене на братушките, а цената му е достойна да задоволи претенциите за изключителност и на английски лорд.

Curara е дело на московското дизайнерско студио Cardi

Студиото е основано в началото на 1991 година от група млади руски специалисти, повечето от които получили образованието си зад граница, което предполага и нестандартното им мислене. Проектът за създаването на двуместен роудстър, който да бъде прецедент в руското автомобилостроене, а също така да е конкуретноспособен на световно равнище, се заражда през 1995 година. Проектът отнема цели три години, но за сметка на това по време на Парижкото автомобилно изложение през 1998 година славяните от Cardi предизвикаха безспорен триумф с модела Curara.

За двигател на своя двуместен роудстър конструкторите избират агрегат от BMW 750. Дванадесетцилиндровото V-образно чудовище наистина отпраща руското возило при сериозните изпълнения. Мощността на агрегата е 326 конски сили, като максималният въртящ момент от 310 Нм осигурява прилична тяга. Имайки се предвид, че братушките са си помогнали с баварски технологии и при ходовата част и трансмисията, на практика повреда в тяхното возило би могла да бъде отстранена във всеки читав фирмен сервиз на BMW.

Въображението си руснаците развихрят и в други посоки. За да се докаже изключителният статут на създадения от тях суперспортен автомобил, кожата, използвана при оборудването на интериора е доставена от Великобритания, и по-точно от фирмата, изпълняваща поръчки на компании като Rolls-Royce и Bentley. С не по-малка прецизност дизайнерите пристъпват към оформянето и на останалите детайли по кокпита. Разположената в средата на арматурното табло навигационна система и стерео биха задоволили и най-изтънчените вкусове.

Разработването на окачването пък започва от бял лист хартия през множество макетни изработки. В крайна сметка руснаците привличат на помощ специалисти от няколко състезателни тима и резултатите са повече от впечатляващи. От Cardi твърдят, че в момента могат да настроят окачването изцяло според личните предпочитания на всеки отделен клиент - от максимално твърдо в стила на суперболидите до елегантната мекота на луксозна лимузина. Иначе предното и задното окачване на славянския атлет е независимо с напречни стабилизатори на устойчивостта, като с изключение на амортисьорите Koni и пружините Eibach всички останали детайли са собствена разработка на Cardi.

За клиентите, които желаят да се сдобият с екстравагантния руски роудстър “на място и веднага”, е предвидено само едно условие - да се разделят с близо 85 000 щатски долара. От Cardi дори са заявили готовността си да въвеждат и допълнителни промени в продаваното от тях возило, ако клиентът има специални предпочитания. Явно и братушките вече са схванали максимата, че клиентът е крал, и с него трябва да се отнасят като с такъв.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА