В Китай автомобилите с пет врати EZ-6 най-накрая се появиха в салоните на японската марка. Говорим за неофициалния наследник на Mazda6: пропорционална кола, която външно е проектирана в стила Kodo, но технологично е унифицирана с хибридите и електрическите автомобили на концерна Changan. Цените се оказаха по-ниски от планираните: купувачите ще могат да спестят почти 3 000 долара.
Екстериорът и интериорът на Mazda EZ-6 бяха разсекретени преди шест месеца и китайските журналисти веднага посочиха общата платформа Changan EPA. В резултат на това „родството“ с Deepal SL03 беше официално потвърдено и дори в цената японският модел се оказа близък: началната цена от 140 хиляди юана (19,6 хиляди долара) е същата!
В хибридната версия под капака на лифтбека има атмосферен двигател 1.5-литров мотор с мощност 95 конски сили, който работи като генератор. Задната ос се задвижва от електрически мотор с мощност 218 конски сили (320 Нм). Декларирани са батерии с капацитет 18,9 или 28,4 киловатчаса, автономността без активиране на двигателя с вътрешно горене е 130 или 200 километра, а общият пробег е до 1 300 километра (CLTC).
Алтернативата е „чист“ електрически автомобил. Има и задвижване на задните колела, електрическият мотор развива 258 конски сили (320 Нм). Първоначалната версия е с литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 56,1 киловатчаса, с опция за 68,8 киловатчасова батерия. Пробегът варира от 480 до 600 километра (CLTC). Задвижването на всички колела за Mazda EZ-6 все още не е налично.
Най-скъпият лифтбек струва 180 хиляди юана (25,3 хиляди долара) и това е много конкурентна цена за китайския пазар, защото оборудването е богато: не е нужно да плащате допълнително за аудио система Sony с 14 високоговорителя, мулти- контурни предни седалки, тапицерия от кожа и велур, както и за огромен мултимедиен екран.