Дирк Хекер, ръководител на отдела за развитие на M-дивизията, каза, че следващото поколение M3 ще получи силов тракт само с 48-волтов стартер-генератор. Новото BMW M3 ще запази трилитровия редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, а предложението за мек хибрид означава, че не се очакват проблеми с теглото, каквито има при новата серия PHEV M5 G90.
BMW потвърди, че новото поколение M3 се разработва в два варианта: като електрически автомобил и като бензинов седан с двигател S58. Този подход ще направи възможно запазването на силов тракт с ДВГ с минимална намеса: електрическият мотор вероятно ще добави само 11 конски сили и 200 Нм по време на ускорение.
Както BMW-то M3 с битурбо шестак, така и аналога с четиримоторна електроцентрала ще се базират на обещаващата платформа Neue Klasse. Електрическото M3 се очаква в края на 2027 година, а следващото поколение на бензиновия седан ще се появи на бял свят чак през 2028 година.
Според оценките на журналистите, дори "емката" с ДВГ ще развива повече от 600 конски сили, а електрическата кола се предвижда да даде мощност до един мегават (1 360 конски сили).
Въпреки че BMW регистрира името iM3 и журналистите вече говорят за електрическата кола по такъв начин, че да избегнат объркване с модела на гориво, търговците на баварската марка не възнамеряват да използват комбинацията BMW iM3. Всички автомобили от новото поколение ще се наричат "просто" M3.
До края на десетилетието BMW очаква да увеличи дела на електрическите превозни средства и PHEV-хибридите в общия обем на продажбите до 80%.