Отидете към основна версия

4 730 14

Шефът на Volkswagen: От десетилетия вървим към катастрофа

  • volkswagen-
  • криза

Оливър Блуме описва проблемите, довели до кризата

Определението, че Volkswagen преминава през трудни времена е много меко казано. Германският автомобилен производител се намира в безпрецедентна клриза, а последните фнансови резултати на концерна предизвикват сериозно безпокойство и сред акционерите.

Печалбата след данъци спадна с цели 63.7% през третото тримесечие, а продажбите паднаха с 8.3%. През първите девет месеца на тази година печалбите са намалели с 30.7%, а продажбите - с 4.4%.

Изпълнителният директор Оливър Блуме е убеден, че причините за проблемите не са непосредствени. Близкото минало на концерна застига германския автомобилен гигант и в момента му нанася съкрушителен удар.

Говорейки пред вестник Bild, шефът на Volkswagen обвини за спада на продажбите в Европа и слабите резултати в Китай „продължителните структурни проблеми на компанията“.

Блуме вярва, че вторият по големина производител на автомобили в света трябва значително да намали разходите за да се справи със ситуацията. "Разходите за труд в Германия са повече от два пъти по-високи от средните за Европа", казва той.

Оказва се, че проблемите на VW започват да се трупат още в ерата на Фердинанд Пиех, която някои смятат за златната ера на концерна, а дизелгейт със сигурност оказа значителен натиск върху компанията.

В началото на 2020 година от VW заявиха, че този скандал е струвал на компанията приблизително 31.3 милиарда евро. Проблеми със пускането в серийно производство на Golf Mk VIII и ID.3 и свързаните с тях модели също навредиха на имиджа на групата през последните години.

Планът на Оливър Блуме за съкращаване на разходите сега беше подкрепен и от Гунар Килиан, шеф на HR отдела. Искането на синдиката за 7% увеличение на заплатите беше отхвърлено, като освен това ръководството заяви, че се предвижда намаление на заплатите с 10%.

VW също така планира да намали разходите за персонал, като намали ваканционните бонуси и отстъпките за служебни автомобили. Бонусите за лоялност също са изложени на риск и се очаква броят им да намалее драстично.

Друга цел, свързана с намаляване на разходите, е да се извлече максимална полза от демографската крива, като не се запълват свободни работни места, когато по-възрастните работници се пенсионират. До какво ще доведът всички тези стъпки, предстои да разберем.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 14 гласа.

Свързани новини