Японската Nissan Motor Co. обяви, че ще съкрати 9 000 работни места или дори повече, което е около 6% от работната ръка на марката. Компанията съобщи това на 7 ноември, като обяви и причините за тези мерки.
Освен това в отговор на намаляващите продажби Nissan планира да намали производствения капацитет с 20%, да намали времето за разработка на автомобилите до 30 месеца и да задълбочи сътрудничеството с други партньори.
Основните партньори на японската марка са Renault Group и Mitsubishi Motors. Третият по големина производител на автомобили в Япония намали и годишната си прогноза за оперативна печалба със цели 70% до 150 милиарда йени (975 милиона долара).
Това е втората ѝ ревизия надолу след спад от 17% по-рано тази година. Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида се съгласи да намали заплатата си с 50%, за да поеме отговорност за лошите резултати, но обеща, че нещата скоро ще се променят.
Други членове на изпълнителния комитет на компанията също се съгласиха да съкратят заплатите си. Nissan отчете загуба от 9.3 милиарда йени (60 милиона долара) само през последното тримесечие.
Това е от печалбата от 190,7 милиарда йени спрямо същото тримесечие година по-рано. Глобалните продажби на Nissan са спаднали с 3.8% до 1.59 милиона автомобила през първата половина на фискалната година, главно поради спад от 14.3% в Китай.
Продажбите в САЩ са паднали с близо 3% до около 449 000 автомобила. Важно е да се отбележи, че заедно тези два пазара представляват почти половината от глобалните продажби на Nissan по обем.