Въпреки че Mazda първоначално отхвърли възможността за следващо поколение Mazda6, последните събития показват, че седанът все пак може да се появи.
Кохей Шибата, програмен мениджър на голямата продуктова група на Mazda, намекна за възможността за бъдещ седан със задно задвижване, заявявайки, че ако потребителското търсене на седани се увеличи, Mazda ще бъде отворена за проучване на такъв модел. Това е в съответствие с успеха на Corolla и Camry на Toyota, които доказаха, че все още има пазар за добре изработени седани.
Въпреки това Mazda остава предпазлива, отчитайки предизвикателствата, пред които са изправени традиционните седани на пазар, доминиран от SUV. Ограниченият търговски успех на Kia Stinger служи като напомняне за рисковете, свързани с пускането на премиум седан със задно задвижване на днешния пазар.
Потенциалното завръщане на Mazda6 би съответствало на фокуса на Mazda върху предоставянето на удоволствие от шофирането и емоционална ангажираност. Платформата за задвижване на задните колела и мощният редови шестцилиндров двигател биха предложили вълнуващо изживяване при шофиране, напомнящо за класическите спортни седани.
Окончателното решение дали да се върне Mazda6 обаче ще зависи от различни фактори, включително от пазарните тенденции, предпочитанията на потребителите и икономическите условия. Въпреки че новата Mazda6 може да не е неизбежна, тя остава примамлива възможност за ентусиастите, които копнеят за завръщане към славните дни на спортните седани.