Това ще бъде третото изцяло електрическо превозно средство в гамата на компанията, след Taycan и Macan EV. Електрическият Cayenne ще бъде изграден върху платформата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно с Audi.
Тази платформа поддържа 800-волтова архитектура, позволяваща бързо зареждане с мощност до 270 kW, и е позната от електрическия Macan. Очаква се батерията да има капацитет около 105 kWh, осигурявайки пробег от около 400 км.
По отношение на мощността, Cayenne EV вероятно ще разполага с двойни електрически мотори и задвижване на всички колела. Макар точните спецификации да не са обявени, се очаква мощността във версията Turbo да надхвърли 630 к.с.
Porsche обаче планира да продължи производството и продажбата на настоящите бензинови и хибридни версии на Cayenne паралелно с електрическата версия поне до 2030 година.
Тази стратегия позволява на компанията да отговори както на нарастващото търсене на електрически превозни средства в ключови пазари като Китай, така и на предпочитанията на клиенти в пазари, където приемането на електромобили е по-бавно.
Въпреки оптимизма около предстоящия Cayenne EV, остава въпросът дали Porsche ще успее да запази своята традиционна клиентела и да я разшири с любителите на електрически автомобили. Надяваме се да успеят да подобрят наученото от Taycan и да създадат по-практично електрическо Porsche.
По темата работи Мартин Тодоров